Wat is er nieuw

Oase Highline 300 of Eheim Proxima 325 - ervaringen gezocht!

Deesje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 mei 2011
Leeftijd
40
Goedemiddag mede aquarianen,
Bij deze vraag ik jullie om jullie meningen en ervaringen van de Oase Highline 300 en de Eheim Proxima 325.

Dit omdat ik twijfel om mijn Juwel Rio 350 te vervangen door één van de bovenstaande aquaria.
Mijn voornaamste reden is dat ik de strakkere looks erg mooi vind.
Wat betreft de afmetingen: 130 of 115cm kan ik beide kwijt.

In beide gevallen zou ik dan de verlichting willen vervangen door wifi gestuurde lampen incl controller, dat heb ik nu ook op mijn Rio 350.
Qua kleur meubel twijfel ik tussen de zwart/antraciet of de eiken look. (ivm interieur van de keuken waar mijn bak staat)

Wat ik tot nu toe heb ondervonden:
Bij de Eheim heb je 2 schuifplaten als deksel, dat lijkt mij erg mooi en praktisch.
De Oase heeft 1 grote kap die je omhoog moet doen.
(mijn Rio 350 heeft natuurlijk de opgedeelde klepjes)

Wat zouden jullie kiezen en wat zijn jullie ervaringen?!

Alvast bedankt voor jullie comments!

Foto's als voorbeelden van de bakken.
Eheim Proxima 325
1739099511430.png
Oase Highline 300
1739099558398.png

Hoi, zelf zit ik met de keuze tussen de Oase Highline 600 en een Aqua Medic 450, maar neig toch naar Oase.

Zo lastig om te kiezen tussen deze twee.
Heb zelfs m'n man gevraagd wat hij zou doen!

Ook twijfel ik door de looks van de bak.
Ik merk bij mijn Rio350 dat ik de hoogte niet fijn vind, dat had ik bij mijn Lido120 vroeger ook last van.
Ik ben meer van de bredere aquaria ipv hogere. De vissen die ik houd vereisen ook geen hoogte.

- Bij de Eheim kunnen mijn beide filters weer aangesloten worden. JBL e1502 en de JBLe902 incl Co2 inline diffusor.
Ik twijfel of de 'aluminium/plastic' rand aan de bovenkant niet heel goedkoop lijkt. Die zit los begreep ik.
Ik vind de 2 schuifpanelen als deksel erg mooi en handig.
- Bij de Oase vind ik de strakke look net wat mooier, minder goedkoop.
Nadeel is dat ik er maar 1 filter op aan kan sluiten. (bijzaak dat ik dus een nieuwe Co2 inline diffusor moet kopen.)
Ook vind ik het idee van leidingwerk door de bodem nog wat eng. En twijfel over het 4kanten droogkamer ding. (bij Juwel haal je die hoek er juist uit en hier zit hij erin.)

Wat ik ook lastig vind, is dat je de bakken niet ergens kunt bekijken. (in mijn omgeving: Arnhem)
En voor een beetje aquariumzaak die ze zou kunnen hebben staan moet ik naar de andere kant van het land.
Iemand een tip waar ik zou kunnen gaan kijken?

En qua verlichting? Ik zit te denken aan de Chihiros universal. Deze is incl controller begreep ik.
Maar per website verschilt het welke maat ik moet hebben. De ene zegt de 1000 en de andere zegt de 1200.
Iemand een idee, of alternatief??

Utaka heeft Oase en Eheim aquaria staan. Is in Amersfoort, lijkt mij vanuit Arnhem wel te doen.

Hoi,

Ik heb de Oase highline 400. Ik zag deze in de zaak staan tijdens een orienterend rondje. En was gelijk verkocht.
Hele mooie afwerking.
De kap valt in het aquarium dmv alu frame. Push to open. En heeft scharnieren en water opvang gootje.
Kap kan er ook in het geheel vanaf.
Wat ik heel doordacht vind, is dat de kap aan 3 kanten ventilerend is. De kap valt binnen de bak, maar ligt niet strak op de bak. Er zit een onzichtbaar kiertje rondom.

De manier waarop het aquarium op het meubel staat, lijkt het te zweven.

Zwarte achterkant, optic white glas. Droogkamer. Bodemdoorvoer. Standaard gat voor 25mm pvc witlof doorvoer. Heb de custom Oase doorvoer niet gebruikt. Omdat ik 2 filters erop heb staan. 25mm pvc is ruim voldoende voor 2 filters.

Hoi,

Ik heb de Oase highline 400. Ik zag deze in de zaak staan tijdens een orienterend rondje. En was gelijk verkocht.
Hele mooie afwerking.
De kap valt in het aquarium dmv alu frame. Push to open. En heeft scharnieren en water opvang gootje.
Kap kan er ook in het geheel vanaf.
Wat ik heel doordacht vind, is dat de kap aan 3 kanten ventilerend is. De kap valt binnen de bak, maar ligt niet strak op de bak. Er zit een onzichtbaar kiertje rondom.

De manier waarop het aquarium op het meubel staat, lijkt het te zweven.

Zwarte achterkant, optic white glas. Droogkamer. Bodemdoorvoer. Standaard gat voor 25mm pvc witlof doorvoer. Heb de custom Oase doorvoer niet gebruikt. Omdat ik 2 filters erop heb staan. 25mm pvc is ruim voldoende voor 2 filters.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik ben zelf niet handig dus zelf met pvc gaan knutselen is voor mij niet weggelegd. Dus voor mij zou het de bijgevoegde 'spul' worden en 1 filter.
Ik ben bij Oase inderdaad heel fan van het strakke design.

Utaka heeft Oase en Eheim aquaria staan. Is in Amersfoort, lijkt mij vanuit Arnhem wel te doen.
Thanks voor je tip!
Ik ga eens kijken of ik er een uitje van kan maken. ;-)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan