Odessa barbeel ( Puntius tincto)!

C

chris10

Guest
Ik overweeg om bovenvermeld visje kopen.
Maar als ik het hier op een topic zo lees dan begin ik te twijfelen omdat het geweldige eters ( vraatzucht) zouden zijn. Ik zoek een scholenvis die nogal rustig is, op wat lage temp. gehouden kan worden en zeker niet met alle eten aan de haal gaat want dat heb ik nu wel met de melanotaenia praecox. Die laatste gaan zelfs met hele pellets voor de cory�s aan de haal. Ik wil het nu even anders.
Ik geef nochtans mijn vissen 2x dag eten, dus te weinig zeker niet.

Heeft iemand ervaring met deze vissen of een andere gepaste soort want de keuze vissen om op kamertemperatuur te houden is niet groot.
Andere bewoners worden: 3 paradijsvissen en een school corydoras paleatus.

Groetjes
 
Ze dachten dat hete en mutant was van de Ticto maar dat bleek toch niet zo te zijn. Ze heten nu Pethia padamya.

Ze zijn wel vrij druk, ook bij lage temperaturen.

Andere evntuele optie's voor kamertemperatuur.

- Puntius semifasciolatus
- puntius semifasciolatus "schuberti
- Puntius nigofasciatus
- Puntius concochonius
- Hyphessobrycon flammeus
- Hasemania nana
- Gymnocorymbus ternetzi
- Moenkhausia sanctaefilomenae.

Volgens mij heten nu alle Puntiussen, nu Pethia en voor Puntius was het Barbus.

Hoe groot is je bak eigenlijk?
 
Ja, dat klopt wat de naam betreft...
Mijn aq. is 1.20m lang, dus zoek een niet al te kleine vis maar dat zal ik ergens anders moeten formuleren vrees ik.
Ik weet dan toch al dat het drukke vissen zijn. Ik bekijk eens de reeks die je mij hier doorstuurt. Dank u..
 
Kongo zalmen, die zijn vrin groot maar weet niet hoe druk ze zijn. Maar das misschien een optie om te overwegen
 
Mikyboy40 zei:
Kongo zalmen, die zijn vrin groot maar weet niet hoe druk ze zijn. Maar das misschien een optie om te overwegen
Die willen warmer.
 
Terug
Bovenaan