Old newbie


S

Shrimp

Guest
Hallo allemaal!

Bij deze stel ik mezelf en mijn bak(ken) even voor.
Heb jaren aquaria gehad, maar vanwege ruimte gebrek en diverse verhuizingen moest ik het met pijn in mijn hart opgeven.
Sinds een paar maanden voorzichtig weer begonnen met een 30 liter garnalen bakje en sinds een paar weken weer in het bezit van een "echt" aquarium (ciano 120)
In het nano bakje zitten momenteel nog yellow neon backline garnalen. Tzt wil ik deze bak omgooien en caridina soort in houden (twijfel nog welke, er zijn teveel leuke soorten!)
Ciano is nog aan het indraaien en krijgt tzt corydoras, vorkstaartjes en een nog nader te bepalen scholenvisje

Ik zit al een tijdje hier mee te lezen, fijn dat er nog een aqua forum bestaat deze tijd :)

Heb geen goeie (mooie) foto van mijn nano maar bij deze wel een foto van mijn 230liter bak :) (let maar niet op de techniek aan de linker kant, was op dat moment stof extra aan het filteren, had zand niet goed uitgespoeld!)

Groet Diana
20201102_204220.jpg
 
Welkom Diana en opnieuw veel plezier gewenst met je aquaria en op het forum. Een fotoboek van de ontwikkelingen is misschien wel leuk.
 
Welkom! En je scape belooft wat! Lijkt er bijna eentje van md fishtanks met dat zand en kleine steentjes. Succes met indraaien!
 
Allereerst natuurlijk van harte welkom hier op het forum Diana! :petjeaf:
Fijn dat je de oude vertrouwde hobby weer op kunt pakken en dit ook doet met twee verschillende bakjes. Leuke die corydorassen die in de toekomst mogen verblijven in jouw bakje, die zullen zich vast zeer prettig voelen in deze bak als hij eenmaal ingedraaid is en er wat meer volgroeide beplanting aanwezig is. Ik ben in mijn Rio 180 ook begonnen met (waarschijnlijk) dezelfde inlet en spraybar als die in jouw bak zitten. De groene buizen van Eheim. Ik heb deze op termijn wel vervangen voor een zelfgemaakte spraybar die over de gehele achterzijde loopt voor een betere waterdistributie door de bak heen. Ik had enkele plekken waar de plantenvoeding onvoldoende kwam en had op die plekken veel zichtbare algen.

Ook ik ben blij met een forum als dit en ben dan ook donateur geworden. Op deze manier kan ik een financiële bijdrage leveren aan het forum.
Heel veel plezier met jouw bakjes en op dit forum. Schroom niet om een topic te openen bij vragen!
 
Thanks,

Ik heb inmiddels al andere in en outlet. Donkergrijs plastic, maar wil wel een keer metalen denk ik.. het donkere ziet er nu al beter uit dan het eheim groen haha

Tot nu toe nog geen last van stille plekken met geen water beweging. Maar als alle planten eenmaal meer gegroeid zijn en ik heb het wel dan kijk ik dan weer ff. Zo blijf ik in ieder geval bezig :)
 
welkom hier ;)
 
Hallo en welkom! Heel erg mooie bak. Heb je bewust voor Ciano gekozen, en hoe vind je de afwerking? (Ik ben zelf halverwege dit jaar voor het eerst begonnen, nu een Home 60 maar droom inmiddels al van een 120 cm bak :) )
 
Hallo en welkom! Heel erg mooie bak. Heb je bewust voor Ciano gekozen, en hoe vind je de afwerking? (Ik ben zelf halverwege dit jaar voor het eerst begonnen, nu een Home 60 maar droom inmiddels al van een 120 cm bak :) )
Hai, ja ik wilde dit aquarium omdat er een mat glas achterwand in zat en ik de onderkast mooi vond.
Helaas kreeg ik er een zonder mat glas achterwand geleverd. Lang verhaal, maar week er voor kreeg ik een aquarium met barst geleverd, week daarvoor kwamen ze niet opdagen. Dus het duurde mij allemaal te lang en heb dit aquarium gehouden en er zelf maar melk wit plastic achter geplakt.
 

Terug
Bovenaan