Omgekeerd aquarium in vijver


Ruben01

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2016
Berichten
5,229
Leeftijd
22
Locatie
Twente
hallo allemaal,

Dit kwam ik een keer tegen op internet:
IMG_1497.JPG


Natuurlijk wil ik dat ook proberen:D
Toen heb ik op internet gezocht, maar daar kan ik niet echt veel informatie vinden over hoe, en waarmee ze dat hebben gemaakt. Velda heeft dit wel op de markt gebracht, beetje duur....
Dus nu wil ik dit zelf proberen, dit is mijn vijvertje:
IMG_1417.JPG


De vragen:
-Met welke materialen kan ik het maken?
-moet er een stromingspompje in?
-Hoe maak ik het aquarium vast?

Alvast bedankt,
Ruben
 
Ik heb toevallig pas geleden een filmpje gezien hoe ze dit deden. Echter kan ik deze niet meer vinden.
Hiervoor gebruikten ze ook gewoon een oud aquarium van glas. Deze plaatsten ze toen op een statief dat ze op maat van het aquarium hadden gemaakt. Daarna hebben ze het statief zo goed als waterpas in de vijver gezet. Daarna hebben ze het aquarium erop gezet met de opening net onder het water oppervlak. Vervolgens hebben ze met een tuinslang water onder het aquarium gespoten en toen liep deze vol en klaar waren ze.
Maar zoals op bovenstaande foto kan het denk ik ook wel met een stapel stenen, echter is en blijft het natuurlijk de vraag is dit wel zo stabiel. Misschien de stenen met een bepaalde kit of lijm die niet schadelijk is voor het water en de bewoners gebruiken om ze aan elkaar te hechten. misschien cement??
Wel lijkt het me raadzaam om dit alles in de winter weer te verwijderen i.v.m. bevriezing.
 
Ik heb toevallig pas geleden een filmpje gezien hoe ze dit deden. Echter kan ik deze niet meer vinden.
Hiervoor gebruikten ze ook gewoon een oud aquarium van glas. Deze plaatsten ze toen op een statief dat ze op maat van het aquarium hadden gemaakt. Daarna hebben ze het statief zo goed als waterpas in de vijver gezet. Daarna hebben ze het aquarium erop gezet met de opening net onder het water oppervlak. Vervolgens hebben ze met een tuinslang water onder het aquarium gespoten en toen liep deze vol en klaar waren ze.
Maar zoals op bovenstaande foto kan het denk ik ook wel met een stapel stenen, echter is en blijft het natuurlijk de vraag is dit wel zo stabiel. Misschien de stenen met een bepaalde kit of lijm die niet schadelijk is voor het water en de bewoners gebruiken om ze aan elkaar te hechten. misschien cement??
Wel lijkt het me raadzaam om dit alles in de winter weer te verwijderen i.v.m. bevriezing.
Bedankt!
Weer je mischien ook welk materaal ze hebben gebruikt bij het stafief?
Wel lijkt het me raadzaam om dit alles in de winter weer te verwijderen i.v.m. bevriezing.
Daar had ik nog niet overnagedacht, maar dat ga ik zeker doen.;)
 
Ik geloof heel sterk kunststof of metaal dat kon ik er niet goed uit opmaken.
 
Het gaat niet om de prijzen maar hoe te doen, met een beetje DIY zal dit ook te doen zijn.
 
Eeeeeh, wat ik DIY?;)
Het gaat niet om de prijzen maar hoe te doen, met een beetje DIY zal dit ook te doen zijn.
oooh, op die manier.:D;)

Dus een 'voet' maken, en daarop het aquarium zetten. Ze hebben daar die 'voet' van pvc gemaakt, maar hoe zou ik dan zo'n 'voet' kunnen maken voor een vierkant aquarium?
 
Volgens mij zat er wel een coating op het metaal want het was zwart.
 
ik zou wel gaan voor een statief met vier poten en niet op de kant leggen.
Je kan natuurlijk ook een vierkante bak nemen aangezien je vijver ook niet heel groot is.
 
Kan maar word het niet mooier van denk ik. het mooiste is als je zo min mogelijk van dat statief ziet :p
 
Goedzo, Ton!:D

Daar hebben ze ook vier pootjes gebruikt (vond het eerlijk gezegt wel een beetje wiebelig, maar dat kan aan mij liggen:rolleyes:)
Maar het kan wel gewoon. Dan denk ik dat ik het gewoon met 4 pootjes doe.;)
Maar dan komt de vraag: welk materiaal? En ik moet er dus ook iets zachts omheen doen, voor de vissen. Maar wat? Bij de vijvervistoren gebruikten ze rubber.;)

Kan maar word het niet mooier van denk ik. het mooiste is als je zo min mogelijk van dat statief ziet :p
Daar heb je een punt.:thumbs:
 
Dat is inderdaad het filmpje wat ik bedoelde :p
Materiaal is inderdaad niet zo van belang zolang het maar sterk genoeg is dat het, het gewicht van het glas kan dragen :)
Misschien eens bij een kringloper of op MP kijken voor een klein oud tafeltje met metalen onderstel ofzo. Is niet duur maar meestal wel stevig :p
Maar zie nu pas dat ze met een waterstofzuiger de lucht eruit zuigen ipv watwer eronder spuiten...
 
Het materiaal is niet zo belangrijk, als het maar waterbestand is en stevig, je kan voor de bovenkant pijpisolatie gebruiken of iets dergelijks.
SVgluaakizmoBdiVYx92KqMXXCU8Nvon.jpeg


https://www.gamma.nl/assortiment/bo...olatie/c/bouwmaterialen_isolatie_buisisolatie

Het is alleen als bescherming, de bak zelf komt een klein stukje onder de waterlijn te staan.
Staat in mijn favorieten!

Misschien eens bij een kringloper of op MP kijken voor een klein oud tafeltje met metalen onderstel ofzo. Is niet duur maar meestal wel stevig :p
Ik dacht dat het materiaal juist belangrijk is, m.b.t. de vissen.;)
Mijn opa kan lassen etc. dus die zou het wel op maat kunnen maken.
 
Dat is inderdaad het filmpje wat ik bedoelde :p
Materiaal is inderdaad niet zo van belang zolang het maar sterk genoeg is dat het, het gewicht van het glas kan dragen :)
Misschien eens bij een kringloper of op MP kijken voor een klein oud tafeltje met metalen onderstel ofzo. Is niet duur maar meestal wel stevig :p
Maar zie nu pas dat ze met een waterstofzuiger de lucht eruit zuigen ipv watwer eronder spuiten...
Het water wordt er inderdaad uitgezogen om de bak te vullen met water als het ware..
 
Je bedoelt toch, dat het lucht eronder word weggezogen? Niet het water?;)
Eh, ja :oops: . Door de lucht er uit te zuigen, creëren je een onderdruk waardoor het water als het ware de bak ingedrukt wordt omdat de druk eromheen hoger is
 
De constructie op zich is niet zo moeilijk maar hou je er wel rekening mee dat de bak na een weekje zon volledig groen zal worden aan de binnenkant?:oops:
Een omgekeerd groen 'algenbakje' op je vijver lijkt me direct een pak minder mooi en op den duur zie je ook geen vis meer...
Dus kan je best de constructie er op voorzien dat de bak makkelijk te verwijderen is voor het reinigen van de ruiten.

Zag gisteren toevallig een fragment van een veel te rijke medemens die een bak van 3.000liter (!!) omgekeerd op zijn vijver liet monteren voor de kois. Zeer mooi allemaal maar ik kon alleen maar denken aan het toekomstige kuiswerk aangezien de bak volledig in de zon leek te staan. :stom:
Die mens kan zich beter een duikerspak kopen en een beetje op dieet gaan want de bak is amper toegankelijk (laag bij de bodem en met glasplaten verstevigd binnenin) en moet met acht man en een kraan geplaatst worden... :D:D
 
hou je er wel rekening mee dat de bak na een weekje zon volledig groen zal worden aan de binnenkant?:oops:
Onze vijver staat alleen 's ochtends in de zon, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen. Maar bedankt voor de tip, ik maak het dan zo, dat de bak er heel makkelijk afkan.;)
De constructie op zich is niet zo moeilijk maar hou je er wel rekening mee dat de bak na een weekje zon volledig groen zal worden aan de binnenkant?:oops:
Een omgekeerd groen 'algenbakje' op je vijver lijkt me direct een pak minder mooi en op den duur zie je ook geen vis meer...
Dus kan je best de constructie er op voorzien dat de bak makkelijk te verwijderen is voor het reinigen van de ruiten.

Zag gisteren toevallig een fragment van een veel te rijke medemens die een bak van 3.000liter (!!) omgekeerd op zijn vijver liet monteren voor de kois. Zeer mooi allemaal maar ik kon alleen maar denken aan het toekomstige kuiswerk aangezien de bak volledig in de zon leek te staan. :stom:
Die mens kan zich beter een duikerspak kopen en een beetje op dieet gaan want de bak is amper toegankelijk (laag bij de bodem en met glasplaten verstevigd binnenin) en moet met acht man en een kraan geplaatst worden... :D:D
Die zal dan wel heel rijk zijn...........

Hoe groot was die vijver dan wel niet?:engel:;)
 
Die zal dan wel heel rijk zijn...........

Afgaande op de cupgrootte van zijn exotische vrouw zou ik denken dat hij zeer rijk is, ja... :D:D

Hoe groot was die vijver dan wel niet?:engel:;)

Denk dat de bak 250/200/60 (L*B*H) was, dus de vijver schat ik toch zeker 12 meter lang en 3-4 meter breed, maar exact weet ik het dus niet. Er zwom alleszins een steur in van meer dan een meter...
 
Denk dat de bak 250/200/60 (L*B*H) was, dus de vijver schat ik toch zeker 12 meter lang en 3-4 meter breed, maar exact weet ik het dus niet. Er zwom alleszins een steur in van meer dan een meter
Sjeeee!!!!!

Ik denk niet, dat ze die zelf onderhouden...:rolleyes:;)
Ze hebben genoeg geld om iemand in te huren.:engel:
 
Ben je van plan om dat nog te maken? Ben ik wel benieuwd naar:D
 
Ben je van plan om dat nog te maken? Ben ik wel benieuwd naar:D
Ik ben het wel van plan, maar van mama mag het niet.....:(:mad:

Ik ga haar proberen te overtuigen, dus word vervolgd.:juggle:
 
Ik heb een oud vijverfilter bebruikt daarin wat gaten gemaakt zo dat de vissen van onder naar boven konden zwemmen ,zag bij ons in de buurt een garagesale daar stond een cilinder vaas van 25 cm doorsnee en 50 cm hoog ,ik mocht hem meenemen voor 4 euro hij pesten percies op de deksel van het oude filter ,alles op zijn plaats gezet slang van de waterstofzuiger er in ,en in een ogenblik zat hij vol ,de vissen vinden het leuk in zwemmen er veel in leuk gezicht,

IMG_2053.jpg


IMG_2054.jpg
 
Wat ziet dat er leuk uit!
 
Dat ziet er mooi uit!


Ik heb alleen geen toestemming...:'(
 

Terug
Bovenaan