Wat is er nieuw

Omgekeerde osmose en nitriet/nitraat

• Onderwerp starter Onderwerp starter danny1804
  • Startdatum Startdatum
D

danny1804

Guest
Ik ben aan het nadenken om een osmose apparaat te kopen.
Deze wil ik aansluiten op het grondwater, maar na de waterwaardes te meten heb ik nog enkele vragen.

De waardes:
PH: 6
KH: 8
GH: 4
No2: 5 mg/l
No3: 50 mg/l

Zoals je ziet zijn de No2 en No3 nogal aan de hoge kant 🙂
Volgens de informatie die ik op het internet vind zal een RO systeem No3 grotendeels verwijderen.

Nu mijn vragen:
- Is een 3 fase systeem voldoende om de No3 die zich in mijn grondwater bevind te verwijderen of heb ik een extra nitraatfilter nodig?
- Wat met de No2, zal dit ook verwijderd worden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Om dit te weten moet je goed begrijpen uit wat een RO apparaat bestaat.
De meeste bestaan uit 3 delen idd. Maar de RO filter is slechts ��n module. De andere twee delen zijn meetstal een sediment filter om het fijne vuil te verwijderen en een koolfilter om chloor, kleur en geur te verwijderen.

Of je een nitraatfilter nodig hebt hangt af van welk nitraat je hebt, hoe goed uw RO filter is en welk nitraat niveau je wil bereiken.

Maar met een standaard RO filter zal je zeker wel in een aanvaardbaar bereik komen.

Los daarvan is een RO filter op grondwater/putwater zetten niet zo'n goed idee.
Uw Sediment filter zal snel verstoppen vanwege wat klein en fijn vuil en uw stroomverbruik zal pieken vanwege het veel gebruik van het oppompen van water.
Een RO filter heeft 4 bar nodig op goed te werken. Dus zal uw pomp zo goed als continu moeten pompen.
Dit uuuuren aan een stuk.
Vergeet niet dat je 4x zoveel water moet oppompen dan dat je RO water zal hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan