Wat is er nieuw

Omhoog drijven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tinus T
  • Startdatum Startdatum
T

Tinus T

Guest
Ik heb een serieuze vraag. 2 van de 3 sluiers lijken teveel lucht binnen te happen. Wat ergebeurd is dat ze boven komen drijven als ze beneden stoppen met zwemmen. Ik gebruik zinkend voer, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ook zijn er genoeg plantjes ( snelgroeiers) aanwezig, en de pomp staat uiteraard altijd aan. Bijmijn vorige (foute) bakje had ik een filter waarbij de uitstroomboven het wateroppervlak was. Nu met de Jewel 600 heb ik ditniet. Ik merk dat het omhoogdrijven gebeurd na een paar dagen. Ik ververs het water dan voor ong 50/75% en er isniks meer aan de hand. Blijven dan lekker beneden zwemmen. De zwarte bol-oog heeft nergens lastvan.

Ik zit nu te denken om een zuurstofpompje te plaatsen. Kan dit en/of waar moet ik aan denken?

Alvast bedankt voor de goed bedoelde adviezen 😉

Vergroeide sluierstaarten krijgen vaak al snel last van hun zwemblaas doordat de organen verdrukt raken. Dit is er dus het gevolg van dat je de vissen van het begin af aan al te klein huisvest. Je bent hier maanden geleden al voor gewaarschuwd.

Het zal wel weer niet waar zijn, maar soit...

Tuurlijk, gooi het daar maar weer op.

Waarom hebben ze het dan niet de hele tijd? Leg me dat dan maar eens uit. En waarom heeft er 1 er meer last van dan de ander?

Heeft het �berhaupt zin dat ik dat uitleg? Denk het niet. Ik heb mijn mening in ieder geval gegeven, laat anderen het maar verder uitleggen als ze denken dat dit nut heeft bij jou.

Ik vraag toch netjes of je dat wilt uitleggen? Je hebt je mening gegven, niet een antwoord op een vraag. Je duwt me weer in een hokje, hou ik niet van. Reageer eens een keer normaal.

dit lijkt mij een zwemblaas probleem. anders is het heel lastig om zoveel lucht binnen te krijgen. of de vissen moeten boven veel happen.
zelf heeft mijn ranchu die ik uit een 50 cm bakje haalde ook deze verschijnselen gehad. uiteindelijk bleek dat de zwemblaas in verdrukking kwam en heb ik hem moeten laten inslapen toen ie zich niet meer naar onder kon duwen.

het feit dat ze het niet altijd hebben kan je met mensen vergelijken.
stel je voor je hebt ooit je been gebroken of vroeger een foute manier van lopen gehad. je been is hierdoor toch lichtelijk vergroeit.
normaal heb je er dan geen last van maar bij een verkeerde beweging kan je er ineens wel last van hebben.
dit kan je in het beginstadium vergelijken met wat er met een vis gebeurd.

zuurstof kan helpen. mijn ranchu kikkerde er van op. maar ik denk zelf dat dit toch komt door een foute start.
je hoeft een vergroeiing namelijk niet te zien.

als het toch een verstopping is kan je eens erwten gebruiken.
dit kan ervoor zorgen dat ze hun darmen goed leegmaken

Heb je je waterwaardes al eens gemeten op het moment dat ze er last van hebben? Ik vind het namelijk opvallend dat ze er na waterverversing geen last van hebben en dat er opeens twee vissen op hetzelfde moment met dit probleem kampen. Kun je ook eens een filmpje maken van het drijven?

Bedankt voor de antwoorden!

Het "drijven" is eigenlijk dat ze omhoog gaan, blijven wel gewoon recht. Ze happen wel aan de oppervlakte, daarom dacht ik dat er te weinig zuurstof in het water zou zitten. Erwten kan ik proberen. Waardes nog niet gemeten, ga ik vandaag of morgen doen. Ik zalhet proberen te filmen.

Ow, mmestal heeft 1 sluier dit, gisteren waren het er 2. Nu hebben ze beide nergens last van en zwemmen rustig door de hele bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan