Wat is er nieuw

Onbekend visje, in nieuwe bak

tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Website
www.martijnbouius.nl
Zoals sommigen misschien weten, heb ik een bak gekocht inc. bewoners. Een vriend heeft deze in de bak gedaan dus geen idee eerst wat erin zat. Alles geteld en gecheckt. Maar toen ik voor de verhuizing weer alles moest vangen, kwam deze boef opeens tevoorschijn. Heeft zich goed verstopt, want had hem nog niet gezien!

DcG6ueOzzzxVkCeYNEK17MoS0AqQHXgu.jpeg

Iemand enig idee? vind hem wel gaaf! en laat zich nu ook meer zien. Maar nog geen idee wat het is, en hoe goed te verzorgen en of die wel in dit bestand past! alvast bedankt!

[size]PS: Als je meer over de bak wil weten, of mijn "avontuur" als beginnend aquarist zie mijn signature.[/size]

Een synodontis soort, ik ben er nooit zo goed in welke precies maar dan heb je vast een zoekrichting 😉

Dat is een Synodontis (ik neig naar nigriventis, maar zo goed ken ik de verschillende soorten niet).

Groepsdieren dus ��n exemplaar is een beetje zielig.
Daarnaast houden deze enorm van schuilen dus meer zien door een open inrichting is eveneens een beetje zielig.

~ Ivo

oke! even snel gekeken naar de link, en hij lijkt wel erg op die nigriventis. Maar zal vanavond even beter kijken naar welke het zou kunnen zijn. Nu weet ik ook dat hij niet gek is (hij zwemt vaak op de kop, maar snap nu waarom...)

Momenteel is de bak nogal "open" dus ik denk dat ik het wrakschip weer terugplaats. Daar zitten de vissen graag in. Uiteindelijk wil ik veel schuilplekken maken dus dan zou hij er wel in kunnen met wat vriendjes. Of hij komt op de nominatielijst voor verkoop.

Zeker S. nigriventris.

dus ik denk dat ik het wrakschip weer terugplaats?

Niet voor hem.
Meer een dikke tak in een boog. is toch een ruggezwemmer?

Klopt, maar in de boot vond ik hem. Op de kop dat wel 😀 . Maar ga sowieso nog de inrichting volledig anders doen dan hoe die nu is. En daar komen heel wat schuilplekken in, is de bedoeling. maar heb de bak inc vissen zo gekocht. Voor info zie mijn sig.

Synodontis nigriventris (Upside-down Catfish) � Seriously Fish

Synodontis are omnivorous and are most unfussy in terms of feeding. Frozen, live
and dried foods are all accepted. It also relishes vegetable matter in the form ...
www.seriouslyfish.com/species/synodontis-nigriventris/

tharealmb zei:
Klopt, maar in de boot vond ik hem. Op de kop dat wel 😀 . Maar ga sowieso nog de inrichting volledig anders doen dan hoe die nu is. En daar komen heel wat schuilplekken in, is de bedoeling. maar heb de bak inc vissen zo gekocht. Voor info zie mijn sig.

Ozo, dat is netjes.

bedankt voor de info. Kende deze database-site nog niet (vooral nederlandse ga ik vaak langs). dus deze komt bij de favorietenlijst!

Wel eventueel even uitkijken voor zn stekels

ik neem aan dat ik moet oppassen dat deze niet blijft haken in het netje? of moet ik zelf ook oppassen voor de stekel 😉

ik zou voor allebei uitkijken corydora stekels schijnen vies pijn tte doen

Een Cory heeft stekels die ze in tijd van gevaar opzetten. Deze stekels met kleine weerhaakjes bevatten een heel klein blaasje met een blaartrekkend gif. Voelt als een bijensteek, maar gif is niet hetzelfde.
Als je allergie tegen bijen- of wespensteek hebt hoef je voor de Cory niet bang te zijn.
Ze steken zelf niet, je prikt je eraan als je ze bij het vastpakken te hard knijpt.

Greetzz Bigsmoke

BigSmoke zei:
Een Cory heeft stekels die ze in tijd van gevaar opzetten. Deze stekels met kleine weerhaakjes bevatten een heel klein blaasje met een blaartrekkend gif. Voelt als een bijensteek, maar gif is niet hetzelfde.
Als je allergie tegen bijen- of wespensteek hebt hoef je voor de Cory niet bang te zijn.
Ze steken zelf niet, je prikt je eraan als je ze bij het vastpakken te hard knijpt.

Greetzz Bigsmoke

Misschien dat het met andere cory's anders is, maar die van mij ga je niet vast kunnen pakken hoor 😛 (alleen na het vangen)

Zo bedoel ik dat ook, Sjeff! Net als dat blijven haken in een netje met hun stekels!

😀

Greetzz Bigsmoke

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan