Wat is er nieuw

Onbekend

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Maaskantje
  • Startdatum Startdatum
M

Maaskantje

Guest
Hi, ik heb sinds een paar dagen een soort van bruine aanslag/alg op 2 plekjes op de voorruit van mijn bak.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
 

Bijlagen

  • D3F4CC5C-B91D-4871-A256-053F4FC777FE.jpeg
    D3F4CC5C-B91D-4871-A256-053F4FC777FE.jpeg
    92.7 KB · Weergaven: 87
  • 53D7B600-29D2-435D-A6F8-25D9045336BF.jpeg
    53D7B600-29D2-435D-A6F8-25D9045336BF.jpeg
    87.4 KB · Weergaven: 83
Ik vermoed bruinalg wat je vaak bij jonge bakken ziet tijdens of na de opstart. Hoelang draait deze bak?
 
Zou kunnen kloppen de bak draait pas 5 weken.
 
Ja dat is normaal en dan zou ik me er niet druk om maken en dat trekt wel weg als alles een beetje in balans is.
 
Net wekelijkse 25% waterwissel gedaan, en ff weggepoetst. Vloog er zo af.
Verder draait de bak wel lekker, beetje groenalg op enkele stenen maar daar wordt zo af en toe van gesnoept, dus dat mag.
 
Ja dat zijn vaak allemaal dingen die bij de opstart horen hoor. De Multi s zijn leuke visjes en ik heb ze ook gehad maar kreeg zoveel jongen dat de bak overbevolkt raakte.
 
De Multi s zijn leuke visjes en ik heb ze ook gehad maar kreeg zoveel jongen dat de bak overbevolkt raakte.
Haha dacht jij ergens een Multi te zien? ?
Die heb ik niet in mijn bak zitten, wel een koppel Lamprologus Caudopunctatus die al heel druk zijn met het uitgraven en dichtgooien van mogelijke afzetplaatsen. Zo leuk om ze daarmee bezig te zien. ?
 
Haha, niet goed gekeken maar wel een Lampro dus :DD :DD. Ja de Multi s waren meesters in het verplaatsen van zand en dat bleven ze heen en weer brengen en dat was ook een erg leuk gezicht.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even Sky uitlaten
      Terug
      Bovenaan