Wat is er nieuw

Onbekende alg soort ??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pelle
  • Startdatum Startdatum
P

pelle

Guest
Hallo ik heb sinds een tijdje geleden gehad dat bijna mij hele plantje doodging (crypto wenditii green) bladen werden doorzichtiger en later ging ik kijken allemaal doden bladeren gelukig stonden er nog kleine nieuwe stengeltjes met blaadjes tussen.
Maar goed nu is hij weer mooi gegroeid bijna dan ee zit een soort bruine kleur aan de blad randen. (gelukig zitten er 2 baby posthoorn slakjes denk dat dat de naam van ze is, ze zaten op een stukje hout van de aquarium winkel eitjes had ik niet gemerkt als beginner. Ze maken de blaadjes schoon 🙂 . Eerst zag ik ze als plaag maar nu niet meer nu zijn ze geweldig.

Meer informatie over mij 40x25x20:
Op 1 april gestart.

Ik gebruik sinds gister planten voeding tetra florena 5 ml per week.

Ik ververs nog geen water water is nog niet stabiel vandaar.

Zitten geen vissen,garnalen in.
Aleen 2 baby posthoorn slakjes.

Waardes weet ik niet alleen weet ik wel (ik laat mijn water testen in de winkel druppel test dat dat nitriet nog een beetje licht oranje is.

Fotos heb ik niet
 
En wat is nu precies jouw vraag ??? Ik kan dat uit dit verhaal niet opmaken.
 
Wat voor alg het is 🙂
En waar door.
Ik dacht mischien bruine alg.
 
Waarschijnlijk bruine alg. Kan geen kwaad. Water verversen zou ik toch wel doen. Zeker gezien dat je bakje nu 6 weken staat.
 
Dus het probleem speelt nu niet meer als ik het goed begrijp.
 
Het zit er nig maar de blaadjes lijken wel schooner te worden.

Zat ook nog bruine alg op een steen dat heb ik er uit gehaald.
 
De bak is vrij nieuw en de bruine opstartalg is dan heel normaal hoor en dat trekt weg als alles goed is ingedraaid.
Dat de Crypto zo doet is ook niet vreemd. Deze willen na de aankoop vaak nog weleens verwelken en die komen even later dan ook wel weer terug.
Dat is een kenmerk van vele Crypto s en je hoort het dan ook vrij vaak bij deze planten. Verslijmen noemt men het ook wel vaak.

Ik zou de bak minimaal 4 weken lekker laten indraaien en dan komt het vast wel weer goed hoor Pelle.
 
Hij draauid nu all 7 weken ik ga het vrijdag laten testen bij winkel alleen nitriet moet iets minder.
 
Waar de crypto groeid weer lekker nu word weer een vol plantje 🙂 .
 
De nitriet moet echt 0 zijn dus.
Soms kan de bruine alg langer aanhouden dan alleen de opstartfase hoor die men vaak noemt van 4 weken.
Mooi dat de Crypto het goed doet.
 
🙂 ben gister bij de dieren winkel geweest voor een water testje te doen en mijn water is eindelijk goed.
Na ongeveer 7 weken maar wachten is wel verstandig.
 
Dat is mooi, en het is altijd handig om te vragen of ze deze willen opschrijven voor je.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan