Wat is er nieuw

Onbekende 'algeneter'

holgersson

Well-known member
Lid geworden
27 januari 2013
Website
www.aquaforum.nl
Hallo allen,

Heeft iemand enig idee wat voor soort vis dit eigenlijk is?

177948_0_82_img20151220wa0003.jpg

Deze vis heb ik van m'n broertje overgenomen, hij is met zijn aquarium hobby gestopt.

Het lijkt me een albino, aan z'n rode ogen te zien.

Ancistrus cf cirrhosus albino en waarschijnlijk een vrouwtje. Past niet in elke bak dus ben wel benieuwd hoe groot je bak is

Rikkert zei:
Ancistrus cf cirrhosus albino en waarschijnlijk een vrouwtje. Past niet in elke bak dus ben wel benieuwd hoe groot je bak is

Sluit ik me bij aan. De Akvastabil MOVE100 is wel groot genoeg, tenzij er al heel veel andere bewoners zijn uiteraard.

80 cm is al groot genoeg ,hoor.
Vrouwtje wordt hooguit 10 cm.

Bedankt voor de reacties.
Inmiddels zijn 3x dezelfde benamingen (ook nog een in m'n inrichting topic) langsgekomen, dan ben ik er wel uit!

De afmetingen van mijn bak zijn overigens 100x50x55.
Ik laat hem lekker zijn gang gaan in m'n bak, volgens mij vermaakt ie zich prima!

Bertus zei:
80 cm is al groot genoeg ,hoor.
Vrouwtje wordt hooguit 10 cm.
Ik heb een witte dame gezien en gemeten van 17cm. Deze kwam uit een twee meter bak maar toch...

80cm is erg krap

Ja,??. dat is mijn grootste man, met tentakels van 2 cm.

Het zijn geen enorme zwemmers (luie donders meer!), dus ik denk dat het ook wel kan.. Vermijd wel Echinodorus-planten in je bak, want die worden wel eens voor gezonde voeding aangezien door deze vissen.

De Echinodorus planten zaten er al in. Tot nu toe eet ie hier niet van, hij hangt er wel eens in.

Meestal ligt ie te relaxen op een stuk hout 😀

Vroeg of laat zal hij beginnen met het bladgroen te eten.

Bijvoederen met een plak komkommer en algentabletten kan het tegen gaan.

De mijne (man, 10 cm en al 7 jaar bij me) gebruikt de Echinodorus eigenlijk alleen als aanlegplek, niet als voedsel. Alleen aan oudere bladeren die al aan het vergelen zijn zie ik hem weleens schrapen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan