Wat is er nieuw

Onbekende indringer

• Onderwerp starter Onderwerp starter colourfulfish
  • Startdatum Startdatum
C

colourfulfish

Guest
Hoi Allemaal,

Toen ik mijn eerste aquarium opstartte in Februari, merkte ik op gegeven moment dat er nog wat anders rondzwom in mijn aquarium dan de vissen die ik had gekocht.
Omdat het eerst zo klein was viel het niet zo op, maar inmiddels is het een vis van ongeveer 4 cm geworden. Ik ben op internet op zoek gegaan welke vis dit kan zijn, maar ik ben er niet uitgekomen. Omdat ik merk dat hij nu ook achter mijn boraras briggitae aanzit (opjagen), wil ik heel graag weten wat dit voor vis is. Waarschijnlijk is hij als eitje/piepklein visje meegekomen uit de winkel.

Via onderstaande link is een foto te zien. Hij heeft een doorzichtig lijfje, en vinnen die oranje gekleurd zijn. Wat minder goed op de foto te zien is, is dat hij reflecterende blauwe ogen heeft.

https://drive.google.com/file/d/0B-YNgL ... sp=sharing

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes

Een zeer mooie mannelijke Aplocheilichtys normani. Dit is echt een zeer mooi exemplaar!

Wauw inderdaad! Ontzettend bedankt! Dan kan ik wel eens even op zoek gaan naar wat soortgenoten voor hem🙂

Ja, die ziet er zeker mooi uit.
Tegenwoordig heten ze Poropanchax(dacht ik, heb het niet zelf verzonnen hoor) en zal met meerdere soortgenootjes wel rustiger zijn naar de Borarassen. Al zwemmen ze wel ongeveer in dezelfde waterlagen.

Lijkt idd op een normanni, heb ze zelf ook zitten.

Ze leven het liefst in groep van 8stuks minimaal...
Temperatuur tussen 22 en 26 graden. Bij mij staat ie op 22

Houden ook van beplanting... En niet al te grote medebewoners

Dat is zeker een mooie locatietype! Met meerdere exemplaren worden ze rustiger, zijn groepsvissen met een rangorde, dus hij moet ergens zijn testosteron kwijt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan