Wat is er nieuw

Onbekende vis bij bestelling vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter fixen
  • Startdatum Startdatum
F

fixen

Guest
Weet iemand toevallig welke vis er te zien is op de onderstaande foto.
De vis zat in de zelfde zak als mijn 15 bestelde nannostomus marginatus. Ik heb gekeken of het misschien ook een nannostomus soort is, maar volgens mij niet.

481193_0_82_onbekende_vis.jpg

Wauw, terwijl ik het vorige bericht aan het plaatsen was, was ik nog even aan het rondkijken in het geslacht nannostomus. Er stonden ook coppela's bij.
Volgens mij is dit de Copella meinkeni. Zijn jullie hier mee eens?

Het is een Copella, maar welke.... geen arnoldi.
Als wordt gedacht aan C. meinkeni is C. callolepis ook meteen een goede kandidaat.
Lees dit topic maar eens goed door.

~ Ivo

Ik vind hem veel meer weg hebben van de mwtae of nigrofasciata persoonlijk...

Mikyboy40 zei:
Ik vind hem veel meer weg hebben van de mwtae of nigrofasciata persoonlijk...
Wat precies brengt je op die gedachten?

Hippocampus Bildarchiv
Home | About Us | TOS | Prices | Contact | Downloads | Tags | Impressum | Links | Facebook

Amphibians
Birds
Freshwater Fishes
Invertebrates
Mammals
Marine fishes
Mushrooms
Plants
Reptiles

Etiketten

Auf Deutsch anzeigen Change to english

Copella nigrofasciata

Blackband Copella

327679_0_82_copella_nigrofasciata.jpg

LIjkt hij erop?

Hij lijkt er wel op Bertus, maar de stippen/strepen op het lichaam zijn wat meer uitgesproken.

De Meinkeni en Callolepis lijken qua tekening het meeste te kloppen, alleen mis ik de vage witte streep over het lichaam, die de soort die Bertus laat zien wel heeft.

Ik ben er nu vrij zeker van dat het de copella eigenmanni is. Echter zijn er ook veel foto's te vinden waarop de nattereri er erg veel op lijkt. Veel van de copella's worden echter ten onrechte nattereri's genoemd, daarom zijn er ook veel vissen met verschillende tekeningen te vinden op internet met de naam nattereri.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan