Wat is er nieuw

Onder mijn aquarium..??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Japioplas
  • Startdatum Startdatum
J

Japioplas

Guest
Beste allemaal,

Ik heb een kast gemaakt van steigerhout en nu wil ik ter bescherming iets onder m'n bak doen..?? Wie heeft er een idee of oplossing hiervoor..?? Ik dacht zelf aan 1cm polystyreen (piepschuim) plaat. Ik hoor graag jullie reacties!!

Jaap

Hallo Jaap.

Welke bak heb je precies want bij sommige zit het glas in een frame waardoor de onderste glasplaat zweeft als het ware en dat mag absoluut niet opgevuld worden.

Hi Jaap. Benieuwd naar het meubel. Steigerhout heeft een lekker ruige uitstraling 🙂

Je vraag dan. Bescherming waarvoor/-tegen precies?
(ongelijkheden? vocht? gewichtsverdeling? iets anders?)

~ Ivo

Bedankt allemaal voor het verwelkomen van mij op het Forum.

Het gaat om een Ferplast Dubai 120.

Je hoort weleens van die verhalen dat wanneer er oneffenheden in de kast of meubel zit dat het glas dan breekt, krakt kapot gaat als de druk van het water erin komt, daarom ben ik gaan speuren en vroeg ik mij gewoon een aantal kleine dingetjes af .....

Foto van de kast komt binnekort!!!

Ik hoor van jullie!!!

piepschuim 1 a 2cm is waarschijnlijk het goedkoopst, deze dikte kost echt niet veel in een DHZ zaak. Nadeel is dan wel dat je een witte rand hebt onder je aqua die je nog wat moet camoufleren.

Dit ga ik zelf ook gebruiken, maar ik laat dan het hout van mijn onderstel ombouw wat hoger komen zodat je het piepschuim niet meer ziet.

Als je dit storend vind kan je inderdaad in de LFS voor een paar euro ook een rubberen aquarium onderlegger kopen. Dit is wat minder dik en valt niet zo hard op.

Nu zou ik wel goed opletten, want op de foto's van dit aquarium meen ik te zien dat dit type een zwevende bodem heeft (aqua rust dan niet rechstreeks op z'n bodemplaat maar op het frame er rond).

Dan mag je er zoals seabait zegt niets onderleggen.

Ik heb ook zo n plaat onder de bak van rond de 1,5cm.
ik heb deze net als de bak bijgekleurd met een stift van de kids. Dan valt het niet meer zo op, maar in de loop van de jaren zie je wel weer wit erdoorheen komen hoor.

een Rol ondervloer (t.b.v. laminaat) werkt altijd goed.
't goedkoop en je kunt er veel uit halen.
mooi bijsnijden en klaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan