Wat is er nieuw

Onderdeel binnenfilter eruit gevallen..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Noadekat
  • Startdatum Startdatum
N

Noadekat

Guest
Hallo allemaal,

Ik wilde net mn filter lichtjss schoonmaken en trok hem toen iets te hard los waardoor er een pinnetje is uitgevallen en ik niet weet waar deze hoort.. Kunnen jullie hiermee helpen? Het is een super fish filter die bij het aqua zat (70l).

Alvast bedankt!

Groetjes Lissa

Bijlagen

• 20190621_220318.jpg
    20190621_220318.jpg
    134.2 KB · Weergaven: 106
Dat lijkt de as van je rotor te zijn (het schoepenratje wat rond draait om water te popen)

Oeps dat klinkt niet goed, enig idee of ik hier nog iets mee kan?

Hij past hierin, toevallig waar die hoort?

Bijlagen

• 15611477697588322434900204998535.jpg
    15611477697588322434900204998535.jpg
    150.1 KB · Weergaven: 107
Ja! Er goed indrukken. Als het goed is zit binnenin ook zo'n plastic voetje waar hij zo in moet schuiven.

Ah super bedankt voor je snelle reactie!! Moet hij er helemaal in zodat je het ijzer niet meer ziet?

Yep! Asje van je rotor
Hoeft er niet helemaal in.

Halve cm ofzo. Merk je vanzelf

Haal de rotor er dan meteen even uit en maak het daar schoon, je kunt m er zouit pakken. lijkt even zwaar te gaan maar dat komt door de magneet/spoel

Hij sluit niet meer helemaal mooi (bovenkant op onderkant) aan maar het filter doet het wel weer 100%. Kan geen kwaad neem ik aan?

Thanks jullie zijn mn helden vanavond

Haal de rotor er dan meteen even uit en maak het daar schoon.
Ah zie dit nu ook. Wist niet dat dat ook los kon maar zal hem meteen even schoonmaken bedankt!

Dat asje hoort waarschijnlijk een beetje speling te hebben. Als hij het doet en geen rare geluiden maakt is het in orde 🙂

Geluk bij n ongeluk dus dat ik dat ding liet vallen. Heb die onderdelen nu pas voor het eerst schoongemaakt en ineens doet hij het weer als een tierelier! 🙂
Bedankt voor jullie hulp!

Pompasjes ect schoonmaken is iets wat toch met regelmaat vergeten word, maar vaak wel verstandig is. (ik doe ze zelf 1keer per half jaar / per jaar)

En niet boven het aanrecht. tenzij er wat op de afvoer ligt.
Gebeurt vaak onderdeel weg, in de afvoer. rubber lagertje of zo. .
Klopt, maar hij was er al uitgevallen in het aquarium zelf toen ik het filter los wilde halen. Gebeurde half onderwater dus vandaar ook dat ik niet zag waar het vandaan kwam. Gelukkig niet boven de afvoer 🙂

Had ik i mijn begin periode, met Eheim filter. ok rubbertje op het aanrecht, de andere bleef zitten.
Alles schoon. rubbertje weg, in de afvoer,
Zwanenhals los, en daar was hij weer,
Heb er nu zoveel van Eheim , kijk ik niet meer op een rubbertje,

Is absoluut geen asje van een rotor, die zijn nooit van metaal omdat de spoel magnetisch is dan zou het asje niet gaan ronddraaien maar gaan kleven

Is wel een asje, met rubbertje.
Zit in meer filters.

Dan istie niet van metaal, simpel zat anders werkt het namelijk niet
Sorry maar echt onzin. Die asjes zijn juist meestal van metaal want dat is sterk en duurzaam. De as zit natuurlijk in het midden en de spoel zit er omheen, zo wordt de as niet een kant op getrokken en kan het rotortje prima rond draaien. Zoals je in dit topic ziet is de as reeds terug geplaatst en werkt het pompje nu zonder problemen.

Sorry maar echt onzin. Die asjes zijn juist meestal van metaal want dat is sterk en duurzaam. De as zit natuurlijk in het midden en de spoel zit er omheen, zo wordt de as niet een kant op getrokken en kan het rotortje prima rond draaien. Zoals je in dit topic ziet is de as reeds terug geplaatst en werkt het pompje nu zonder problemen.
Onzin? dan snap jij er echt niks van, kijk maar in je pomp, is allemaal keramische asjes omdat de spoel een magneet is en anders het asje zou kleven ipv draaien

Antje. die kleine pompjes hebben metalen asjes, omdat ze zo dun zijn.
In de ander filters heb je andere asjes.

Zoals je in dit topic ziet is de as reeds terug geplaatst en werkt het pompje nu zonder problemen.
Hoe verklaar je dat? Ik begrijp je denkwijze echter ik ga het niet nog een keer proberen uit te leggen want zo belangrijk is het niet. In dit voorbeeld was het metalen pijpje wel degelijk het asje van de rotor.

Hoeft ook niet, maak je niet druk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan