Wat is er nieuw

Onderhoudsvrije garnalen?

Peter74

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2015
Toen ik laatst met een 5-tal 2e hands Aqua20s thuiskwam vroeg dochterlief (vorige maand 4 geworden):"Papa, krijg ik er nu eindelijk ook een?" Tja, en aangezien je er niet vroeg genoeg bij kunt zijn, kun je daar natuurlijk geen nee tegen zeggen 🙂

Ik wil er alleen zo min mogelijk werk van hebben en de kans op teleurstellingen door sterfte zo klein mogelijk houden. Mijn zoontje heeft al vuurtjes en die voldoen goed aan die omschrijving: 2x in de week een beetje water wisselen en verder houden ze zelf "de soort in stand."

Ik heb naar citroentjes gekeken omdat die een vergelijkbare gebruiksaanwijzing hebben, maar zijn er nog (goed kwekende, robuste, op kraanwater te houden) alternatieven buiten de Neocaridina familie? Een soort waarvan makkelijk een goede bestemming te vinden is voor het kweek-overschot, zou een pre hebben.

De lage gradatie cb/cr kan ook prima op kraanwater. Zo n bakje hebben wij hier dan ook staan.

Ik heb een 40x20x20cm bakje met een restant japonica garnalen, die beesten zijn al jaren oud! Ik gooi er af en toe wat visvoer in, verder vermaken ze zichzelf... Kweken doen ze niet in zoetwater, maar ze zijn lekker groot dus goed zichtbaar, niet bang, en de hele dag in de weer. En niet echt dood te krijgen dus ook niet... Ze zitten in een bakje zonder filter (is stuk), met wat stenen, grindbodem, mosbollen (uit elkaar getrokken over de stenen heen) en wat slakjes. Op kamertemperatuur (22o). Supersimpel.

Er zijn genoeg garnalen die je makkelijk op kraanwater kunt houden. Het Bijtje is ook een leuke garnaal die vrij makkelijk is nog.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan