Wat is er nieuw

Onderkast Eheim Thermo Professionel 3 1200 XLT (2180)

• Onderwerp starter Onderwerp starter haatweeoo
  • Startdatum Startdatum
H

haatweeoo

Guest
Dag,

Ik overweeg dit filter te kopen,Eheim Thermo Professionel 3 1200 XLT (2180), buitenfilter

met zijn 56,7 cm is het fors.

Hoe hoog moet de onderkast zijn om dit filter comfortabel te
onderhouden en bedienen?

Wie heeft er 1 en kan hierover meer vertellen?

lijkt mij dat 25 cm extra ruimte voor het ontkoppelen van de slangen meer dan genoeg is, bij onderhoud moet je hem toch uit de kast halen.

De binnenruimte is 70 hoog,
de opening van de kast is 61.

op de basis van de filter die op het oog hebt is je aquarium groot, is het dan niet handige om 2 kleinere filters te nemen.
als je een eheim 350T en een 350 neemt heb je een hoger debiet en back up als er 1 weigert.
en prijs technisch is het ongeveer het zelfde

Heb zelf geen ervaring met de eheim Thermo Professionel 3 1200 XLT (2180) maar kom regelmatig klachten tegen over de herrie die dit type produceert
Teven lijkt het verwarmings-gebeuren een zwakte te zijn in de trant van gauw kapot

op de basis van de filter die op het oog hebt is je aquarium groot, is het dan niet handige om 2 kleinere filters te nemen.
als je een eheim 350T en een 350 neemt heb je een hoger debiet en back up als er 1 weigert.
en prijs technisch is het ongeveer het zelfde
Meer slang en buis...Liefst niet...

Heb zelf geen ervaring met de eheim Thermo Professionel 3 1200 XLT (2180) maar kom regelmatig klachten tegen over de herrie die dit type produceert
Teven lijkt het verwarmings-gebeuren een zwakte te zijn in de trant van gauw kapot
Op lawaai ga ik een googelen.
Mijn ervaring met een eerder Eheim model met verwarming is positief,meer dan 20 jaar en geen probleem met de verwarming.

als je twijfelt of het past zou ik eens gaan kijken naar fluval fx6 de heeft andere maten en past beter in je kast.
heb zelf geen ervaring met de fluval maar de leden die hem hebben zijn altijd positief over die filter

Met fluval fx6 heb je weer een breedte probleem is wel lager maar een stuk breder
Paste bv niet in de oude versie van de juwel rio 400 kast althans niet achter de deurtjes wel met moeite in het midden vak
Wel een beest van een filter trouwens

Ik heb gekeken naar de Fluvals.
Zal daar een nieuw topic over openen.
Maar ik weet nu nog niet of de 2180 past...

Meer slang en buis...Liefst niet...
Eventueel kun je de 350T én 350 filters zodanig schakelen, dat er enkel meer buis in de kast én niet achter & in het aquarium. Zoal parallel of serie...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan