Wat is er nieuw

onderkasten Juwel Rio

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Hoi!

Met de tijd willen wij graag de Juwel Rio 400/ Trofis colisa 1500 aanschaffen. Wij hebben nu al een kleinere Rio, en vroegen ons af of als we een betonplex plaat exact op maat van het aquarium zouden laten zagen, of we deze dan op het meubel van het kleinere aquarium kunnen leggen en dan alsnog de grotere bak er op zetten.

Ik kan op de afbeeldingen op de site van Juwel niet goed zien of ze alleen het bovenblad groter hebben gemaakt van de Rio kasten ( 240,300 en 400) of dat de kast in het geheel groter is.
Ik vraag dit omdat ik heel graag een witte onderkast wil bij mijn aquarium, het liefst zou ik de nieuwe bak ook in wit hebben maar deze worden nog niet in wit gemaakt in die maat, plus ze staan bij bosjes op marktplaats voor een hele goede prijs.

Wie weet raad?

Dit zijn de afmetingen van de Juwel meubels
240 Juwel Meubel SB 121 Afmetingen: 121 x 41 x 73 cm (L x B x H)
300 Juwel Meubel SB 125 Afmetingen: 121 x 51 x 80 cm (L x B x H)
400 Juwel Meubel SB 155 Afmetingen: 151 x 51 x 73 cm (L x B x H)

Als je een beetje handig bent kun je hem toch gewoon wit schilderen, meubel en omlijsting van je bak.

Juwel Aquarium meubel - Twenga

Juwel Aquarium meubel bij Twenga. Shop online voor Juwel Aquarium meubel
uit een breed aanbod bekende merken en webwinkels in Nederland - alles op ...
www.twenga.nl/juwel-aquarium-meubel.html

Hier de 400 met weerszijde overstek.

welke bak heb je nu want als je op de kast van bv rio 125 een plaat gaat leggen en er een rio 400 op gaat zetten heb je natte voeten vrees ik

Ja,dat is zeker. Even blazen....

rio 240. ik vraag me af of de kast van de 300 en 400 ook daadwerkelijk groter is, of dat alleen het onder- en bovenblad groter zijn.

En ik ben op zich wel handig, ik heb alleen echt geen zin om de kast eerst helemaal in de primer te zetten en dan nog eens af te gaan lakken als het ook op de manier van een grotere plaat onder het aquarium kan.

Sterrekind zei:
rio 240. ik vraag me af of de kast van de 300 en 400 ook daadwerkelijk groter is, of dat alleen het onder- en bovenblad groter zijn.

En ik ben op zich wel handig, ik heb alleen echt geen zin om de kast eerst helemaal in de primer te zetten en dan nog eens af te gaan lakken als het ook op de manier van een grotere plaat onder het aquarium kan.
De kast is wel degelijk groter van de 400, 110cm van een 240 en 129cm van een 400. Als je dit verscheel deelt door jou 240 kom je aan weerskanten met een overhang van 9,5cm plus de overhang die je 240 al had van 5,5 is totaal 15 cm aan weerszijde.
Ook de diepte is een verschil van 10cm. links de 240 rechts de 400.

SB_121.jpg
-
SB_155.jpg

Hoi,

Ja dat klopt, maar is de kast zelf ook groter, of is alleen het bovenblad en het onderblad groter? Als je naar de afmetingen kijkt, dan zijn de afmetingen van het onder en bovenblad opgemeten. Als alleen dit blad groter is en de kastjes en het middenstuk gelijk zijn, dan volstaat het toch als ik een exact passende plaat zou monteren op de bestaande constructie?

Edit:

Als ik naar de afbeelding kijk, dan denk ik dat de gehele kast toch groter is, en niet alleen het onder en bovenblad. Ik ga ze wel een keer in de winkel bekijken en misschien komt hij er wel in wit in de toekomst 🙂

Sterrekind zei:
Hoi,

Ja dat klopt, maar is de kast zelf ook groter, of is alleen het bovenblad en het onderblad groter? Als je naar de afmetingen kijkt, dan zijn de afmetingen van het onder en bovenblad opgemeten. Als alleen dit blad groter is en de kastjes en het middenstuk gelijk zijn, dan volstaat het toch als ik een exact passende plaat zou monteren op de bestaande constructie?

Edit:

Als ik naar de afbeelding kijk, dan denk ik dat de gehele kast toch groter is, en niet alleen het onder en bovenblad. Ik ga ze wel een keer in de winkel bekijken en misschien komt hij er wel in wit in de toekomst 🙂

Als je inderdaad goed naar de afbeelding kijkt staat er bovenaan de afmeting van het blad, en onderaan de afmeting van je kast. De afmetingen die ik je op heb gegeven zijn dan ook van de kast en niet van het blad.

Ik ga gewoon jouw kast na-apen DafTruckie 😀

Sterrekind zei:
Lol dat kan ook, maar je had geen zin in schilderen 🙂

Wat je hier zit,zijn dezelfde kasten.
Alleen de ingegeven maten verschillen.

Spuitbus met lak.

Daf-Truckie zei:
Sterrekind zei:

Nou, een mooie houten kast in de beits zetten, dat wil ik wel. Een lelijke kunststof kast in de primer zetten en overlakken... dat vind ik toch minder 😀

Sterrekind zei:
Daf-Truckie zei:
Sterrekind zei:

Nou, een mooie houten kast in de beits zetten, dat wil ik wel. Een lelijke kunststof kast in de primer zetten en overlakken... dat vind ik toch minder 😀

Ga snel patent aanvragen op mijn meubel 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan