onduidelijke ziekte, wie kan mij helpen?


R

ronald46

Guest
Hallo allemaal.
Sinds 6 weken heb ik een aquarium en sinds 3 weken heb ik daar visjes in gedaan. Ik ben begonnen met 20 neon tetra en 2 clownbotia. Na een week heb ik daar 5 rode minors, 5 black molly's en 5 sumatraans(/ sumatranen?) bij gedaan. Sinds die erbij zijn gekomen zijn al mijn tetras en de 2 clown botias overleden. Ik had blijkbaar witte stip in mijn aquarium en ben te laat gestart met de behandeling daartegen.
Nu ik dat gehad heb lijk er weer iets anders aanwezig te zijn. Een van de rode minor heeft een opgezwollen glazig oog en zwemt niet veel meer, zit vaak tussen de planten. Als die zwemt dan zwemt die vaak schuin. Weet iemand wat hier tegen te doen is en wat het precies is? zie foto
20170411_153451.jpg
 
die is duidelijk ziek,wat weet ik niet. je hebt wel veel vissen ineens bij gezet zie ik,je moet per week een stuk of 5 vissen zetten en zeker de waterwaardes in t oog houden en zo opbouwen. liefs geen overdaad vissen in bak. weet niet hoe groot jou bak is. denk wel dat je met een nitrietpiek zit met zoveel vissen ineens te zetten. om te beginnen,weet je de waterwaardes van PH_NO3_NO2_NH3/4_PO4. dit zijn al belangrijke waardes om u bak gezond te houden.
 
die is duidelijk ziek,wat weet ik niet. je hebt wel veel vissen ineens bij gezet zie ik,je moet per week een stuk of 5 vissen zetten en zeker de waterwaardes in t oog houden en zo opbouwen. liefs geen overdaad vissen in bak. weet niet hoe groot jou bak is. denk wel dat je met een nitrietpiek zit met zoveel vissen ineens te zetten. om te beginnen,weet je de waterwaardes van PH_NO3_NO2_NH3/4_PO4. dit zijn al belangrijke waardes om u bak gezond te houden.
2017-04-11 13.03.56.png


Dit zijn de waardes die ik vanmiddag gemeten heb.
Volgens de lokale dieren/aquarium zaak kon dit aantal vissen, verkeerd ingelicht dus.

Wat kan ik het beste met dat zieke visje doen? Ik heb geen 2e aquarium om het tijdelijk in te zetten
 
Hoe vaak en hoeveel ververs je? Op je strip is nitriet gemeten, ik zou sowieso de helft verversen....
 
Idd verversen ja,toch min 30%. Ik ben eigelijk voorstander van druppel testen,die zijn toch nauwkeuriger. Tja als je geen extra bak hebt moet je die laten zitten hè. Ik kan niet achterhalen wat jou visje juist mankeerd,sorry daarvoor. Mss dat je nog een klaar antwoord en oplossing krijgt van mede leden op dit form.
 
De rode minor heeft het niet overleefd, is dag na het posten dood aangetroffen het aquarium. Rest van de vissen zien er op moment niet ziek uit naar mijn idee. Hoop dat het zo blijft..

Heb jullie tips opgevolgd met het water verversen, bedankt!

Voorlopig ook maar ff wachten met toevoegen van nieuwe visjes, ook omdat ik tot mijn verbazing afgelopen donderdag 4 baby black molly's zag zwemmen.
 

Terug
Bovenaan