ongerust over l129


P

Peter76

Guest
ik heb een week of 6 geleden 2 l129 gekocht. nu is er eentje bij die ik al van in het begin niet meer heb gezien. die zit onder een stronk hout. eentje zie ik dagelijks maar blijft heel nauw in buurt. het is mijn eerste koppel l nr s,dus geen ervaring mee. wil die stronk eens opheffen,maar wat als ze op eitjes zitten? daarom durf ik het niet zo goed. heb zelfs geen idee of die nog wel leeft? wat zou ik doen????
 
Mijn advies; geduld hebben. Heb hier ook 2 L104 in de bak (gezelschapsbak welliswaar) maar zie ze maar heel af en toe. Zijn toch schuwe vissen die moeten wennen. Misschien bijschijnen met een zaklampje als het avond is?? Komen ze bij mij ook meer naar voren
 
Goed advies van Mike.
Veel Lnummers leiden een verborgen bestaan. Met wat geduld en goede inrichting gaan ze zich wat meer vertonen als ze zich veilig voelen.
 
Ik heb een LDA022 (Panaqolus Maccus) die zie ik ook niet iedere dag.
Die zit liever onder kienhout, alleen de avond laat ie zich ff zien.
 
Ik zou de vis ook met rust laten. L-nummers zijn nou eenmaal vrij schuw en ook nachtdieren.
 
Ik zou de vis ook met rust laten. L-nummers zijn nou eenmaal vrij schuw en ook nachtdieren.
Niet alle L nrs zijn nachtdieren, heb ze ook overdag gevangen :D
 
Ik heb een LDA022 (Panaqolus Maccus) die zie ik ook niet iedere dag.
Die zit liever onder kienhout, alleen de avond laat ie zich ff zien.
Ik heb 2 Panaqolus maccus in 2 verschillende bakken gehad met ongeveer gelijke inrichting en bewoners. De ene zag ik echt elke dag veelvuldig, en de ander 3x per jaar.

Ze waren heel verschillend van karakter.
 
Ik heb 2 Panaqolus maccus in 2 verschillende bakken gehad met ongeveer gelijke inrichting en bewoners. De ene zag ik echt elke dag veelvuldig, en de ander 3x per jaar.

Ze waren heel verschillend van karakter.

Deze Maccus heb ik al 3 jaar, 2 jaar lang altijd gezien.
Vorig jaar grote stuk hout in mn bak gedaan en sindsdien is ie lekker aan het verstoppen haha.
Komt bijna alleen tevoorschijn als het etenstijd is.
Maar wel een leuk grappig beestje.
 
Heb hier ook al 3 jaar een L129 zitten, weet waar hij woont maar zie hem echt heel zelden! Of het moet zijn staartvin zijn.
 
Hier het zelfde verhaal met 2 L 129.
Alleen als het een tijdje rustig is in huis dus geen tv of radio en niet opstaan, dan zie ik ze door de bak heen schuifellen, een beweging en ze zijn weer weg.
 

Terug
Bovenaan