Wat is er nieuw

Ongewenste slakken!

Marja

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2009
Leeftijd
63
Ik heb gigantisch veel (poel)?slakjes hopelijk is het op de foto goed te zien, hoe kom ik van die krengen af elke dag vis ik er wel een stuk of 15 uit draai me om en zie er weer zoveel zitten :stom: wordt er een beetje moedeloos van...
Anentome helene gaat hem niet worden want heb ook appelslakken, komkommer ook al geprobeerd kijken er niet naar om
Iemand een top idee hoe ik ze weg kan krijgen :S

378882marja_0_82_20160415_205744.jpg

Zorgen dat ze geen voeding meer krijgen, dus spaarzaam voeren, planten resten vaak opruimen en de bodem goed afhevelen, verder uitvangen wat je kan, dit kan ook met komkommer o.i.d in een netje, hier gaan ze opzitten en kan je ze zo uitvangen

Komkommer scheen niet te werken Ton. Dat idee had ik ook al namelijk 😉.
Ze zijn kieskeurig denk ik 😀.

Een aantal anatome helena erbij,en je bent zo van je plaag af.

Maar dan kan ik ook me appelslakken vaarwel zeggen toch

Mondeo zei:

Je kunt eventueel ook zo'n snoeptomaatje doorsnijden, de zaadjes eruit en dan in je bak leggen. Daar komen ze ook maar al te graag op af, dan kun je ze er makkelijker uithalen.

Verder is de tip van Mondeo een hele goede...Anatome Helena! Ooit 4 gekocht en nu zitten ze overal. Is alleen niet zo'n plaag als de poelslakjes en ze eten gewoon met de pot mee als de poelslakjes op zijn! Mocht je vinden dat je er te veel hebt, zet je ze op marktplaats en dan zijn er ook nog mensen die ze van je overnemen, hoewel ik er nu meer heb dan mensen over nemen...!

jessicapilon zei:
Komkommer scheen niet te werken Ton. Dat idee had ik ook al namelijk 😉.
Ze zijn kieskeurig denk ik 😀.

Vandaar dat er ook een "o.i.d." in de zin staan, m.a.w. even zoeken wat ze lekker vinden 😉

Marja zei:

Mondeo zei:

Dan zul je toch iets aan je voergedrag moeten veranderen.

Ik voer nu elke dag een beetje vlokvoer en een tablet 1 a 2 voor de panda's wat raad je me aan om te doen?

Mondeo zei:
Marja zei:

Mondeo zei:

Dan zul je toch iets aan je voergedrag moeten veranderen.

Kijk of er voer blijft liggen,en zuig dit weg.Nog een optie het is monniken werk,maar met een lang pincet de slakken pakken en verwijderen.

Ik weet niet hoeveel bodembewoners je hebt maar ongeveer 2 tabletten vindt ik wel veel namelijk als je dat dagelijks doet.

Lijkt mij ook,misschien is een half tabletje per dag al voldoende bv.

Het voer is gelukkig steeds weg, en inderdaad het is een lastige klus maar ik haal ze zoveel mogelijk weg door de bodem af te zuigen en met de pincet de andere weg halen had er nu 40 uitgehaald :stars:

Mondeo zei:
Kijk of er voer blijft liggen,en zuig dit weg.Nog een optie het is monniken werk,maar met een lang pincet de slakken pakken en verwijderen.

ik heb nu 6 panda's en inderdaad 2 is ook wel erg veel, heb ik ook pas 1x gedaan...ik ga er een halve in doen...en gewoon voeren wel elke dag een klein beetje of om de dag even doen :S

jessicapilon zei:
Ik weet niet hoeveel bodembewoners je hebt maar ongeveer 2 tabletten vindt ik wel veel namelijk als je dat dagelijks doet.

Ik heb er 7 maar geef nooit meer dan 1 tablet.

Oke thnx voor je snelle reactie 🙂 wel gewoon elke dag blijven voeren of nu beter om de dag?

jessicapilon zei:
Ik heb er 7 maar geef nooit meer dan 1 tablet.

Hey een stadsgenote. Ze komen niet op komkommer af ? heel goed mogenlijk eens een dag of 3-4-5 niet voeren en nog eens proberen.

Ja, komkommer,en dat in een schepnetje leggen.

Gaan ze er allemaal op zitten, en kan je het schepnetje er zo uithalen.

Haha ☺ kan dat geen kwaad dan een paar dagen geen voer geven :S

MauriceM zei:
Hey een stadsgenote. Ze komen niet op komkommer af ? heel goed mogenlijk eens een dag of 3-4-5 niet voeren en nog eens proberen.

Marja zei:
Haha ☺ kan dat geen kwaad dan een paar dagen geen voer geven :S

MauriceM zei:

Nee, ze kunnen wel enkele dagen zonder voer.

Nee hoor want ook in de natuur vinden ze niet dagelijks eten.

Oke dankjewel voor jullie reacties :thumbs:

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar het idee over een stukje komkommer in een schepnetje hangen, ik heb er namelijk ook veel meer dan me lief is.

Werkt dat echt ??? Enne, kruipen ze dan echt in het netje of gaan ze aan de buitenkant er tegen aan zitten?

Ik ben het ook aan het proberen, zopas een schijfje komkommer op een grote prikker gestopt en die hangt nu in het aquarium.
Als het niet lukt ga ik toch eens dat poeder kopen denk ik want ik krijg de kriebels van die slakken.

Ik schep ze er met een netje uit. schraap ze bij elkaar , en schep ze er dan uit.
En doe ze in de slakkenbak.
Voer voor andere vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan