Wat is er nieuw

Online afdek kap bestellen: wie heeft een tip?

Jerome

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2024
Leeftijd
53
Hallo,

Ik heb een maatwerk aquarium van de LFS met 2 afdek platen. Ik wil 1 van deze 2 platen vervangen voor een aangepaste plaat. De reden: ik wil een deel hebben dat ik kan laten liggen waar de voederautomaat op ligt en een deel die ik kan optillen om met de hand te kunnen voeren. De geleverde afdek plaat is van PVC met een laag Aluminium ertussen. Omdat ik die niet online kon vinden heb ik een gewone PVC plaat gekocht en op maat gezaagd, maar zoals verwacht trekt deze krom.

Ik kan natuurlijk een plaat bestellen en op maat laten maken bij de LFS, maar ik wellicht weet iemand een adres waar ik stevige platen gewoon zelf online kan bestellen en zelf verder kan aanpassen naar eigen inzicht?

Even voor de beeldvorming; links de geleverde kap, rechts de gewone plaat die krom trekt.
AP1GczOK0W_lK3xziFX0OJPiFCFS48nfU0dHFLpMbKH7tzD7Ooh2KhPaavS75OInEJ-_Rm-5y_VWL7VXGVn00Mz_adC7xKrHRchzcXhv94AY1E3Hy7qDP9vATRmAoJ0NTx7epH8eIH8Nb1cB_YHmWX3RbCVKpQ=w1618-h911-s-no-gm

AP1GczMKcHyvyZFgZcV1wJHc0BcSje58lJqbVXyM_0XOQc8WziuKDUhhE6hz38ZESP1uwFCuoDYCtx6XSRlBANaj3odS1O-Omn0myaeIAmn9rq1cDFo2hjST6HIfu5gf_Qnw_ppTAvpFU-9oLme7iA3kxyyW9g=w1618-h911-s-no-gm

Thanks, Jeroen.

Mijn platen zijn van dibond en komen van Aqualife. Die zullen best wat op maat kunnen maken voor je.
Maar dibond gebruiken een hoop bouwers dus denk dat je het ook wel elders kan krijgen.
Hoe het zagen van dat materiaal gaat weet ik niet maar misschien kunnen anderen daar wat over vertellen.

Dibond is inderdaad meerlaags met Alu als ik dat zo lees. De originele zou dus ook dibond kunnen zijn. Als je hierop zoekt zijn er genoeg webshops waar je dit op maat kunt bestellen. Zelf is dit ook, net als bv trespa, met een invalzaag met vlak/daktand zaagblad op maat te zaken. Trespa kan ook met een houtzaag maar die is dan wel erg snel bot.

Je kunt op een aantal websites inderdaad vrij gemakkelijk platen op maat bestellen. Al dan niet met uitsparingen erin in allerlei vormen. Dibond is voor deze toepassing heel geschikt, en niet zo duur. 🙂 Ik heb goede ervaringen met een bepaalde website die in de naam "platenshop" heeft. Geen reclame verder hoor.

Hallo allemaal,

Super, dank voor de reacties. Het is dus Dibond, aha! Ik had wel zitten zoeken naar de naam maar ik kon het niet vinden. Ik ga eens online kijken en bestellen. Ook bij die site waar kunstofplaten in de naam zit. ;-). Ik geef wel een update als ik het in huis heb.

Thanks, Jeroen.

Hallo,

Nog vele dank voor de tips! De platen besteld bij de genoemde shop, zeer snel geleverd. Het ziet er een stuk beter uit, ik ben tevreden ;-).

AP1GczMkLREzwJMgG1teKEf9lkCzlGBJYK0z6vweUGPjvzcEAz8hT-CrphbqAWtWFvi7l-yDPpYDkcgS5aC4HMTAgnZEW9FNbQ0vI-EeMx-BdLaKrrI6N5CH_mSbIwEYBJ6AruOevxrUWNZuGAmFiPliG5lj6A=w1755-h988-s-no-gm

Thanks, Jeroen.
Dat ziet er weer strak uit 👌🏼

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan