Wat is er nieuw

Online bestellen planten.

Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
5,370
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Beste mensen.

Persoonlijk haal ik meestal bij een LFS planten. Wat is jullie ervaring wat betreft online bestellen van planten en ontvangen? Is er bijvoorbeeld een favoriete dag om te bestellen en welke shops kunnen jullie aanbevelen?
Zijn er nog andere aanbevelingen graag vermelden.

Bedankt alvast voor het meedenken.
 
Nou ik koop zelden ze online maar zoals ik uit de topics begrijp zijn de meeste grotere webshops betrouwbaar. Zelf heb ik weleens bij APO planten besteld en naar tevredenheid.
 
Ik heb alleen wat invitro online besteld, omdat ik mijn planten in principe eerst wil zien. De invitro had ik besteld bij Azaqua en dat kwam keurig verpakt en in goede staat aan.
 
Ik heb er vorige week nog besteld bij 123aquariumplanten.nl,
ook omdat ik bij de lfs te lang erop moest gaan wachten.
Ik had ze maandag besteld,dinsdag zijn ze verzonden en woensdag had ik ze met post.nl in huis.(belgie)
Plantjes waren goed en alles goed verpakt.
 
Aquarium-planten.com is mijn favoriet; heeft een uitgebreid sortiment, eigen kwekerij, goede kwaliteit en is het goedkoopst.
Andere webshops kopen alles bij dezelfde groothandel dus maakt het niet zoveel uit in welke webshop je ze besteld.

Voor In-Vitro heeft Aquasabi.com de voorkeur omdat deze het grootste assortiment heeft. In-Vitro heeft persoonlijk toch altijd de voorkeur omdat je gewoon veel meer plant krijgt voor je geld.
Soms koop ik ook In-Vito in Polen, maar dan moet je grote aantallen kopen ivm de verzendkosten
 
ik koop altijd bij aquarium-planten.com en ben daar zeer tevreden over
Bestel hier al jaren
 
Ik heb ook een plantenpakket hier thuis laten bezorgen.
In ieder geval wel zodoende kwantumkorting meeverkregen.
Van de 30 soorten heb ik er wel een paar goed aan de gang gekregen.
Ook nog wat erbij gekocht.
Ik stuur me snoeisels kostenloos op ten behoeve van de hobby.
1667255698363575813321.jpg

Veel mos, hygrophila ook rode plantjes en reuzevallisneria
16672557532851608172.jpg
 
Ik ook alleen maar bij aquarium-planten.com.
Grootste assortiment, grootste planten, gezondste planten en als dat niet genoeg was ook nog de goedkoopste. Voor mij dus ongetwijfeld de beste en ook waar ik 90% van mijn planten haal.

Aquaplantsonline heeft soms leuke invitro plantjes voor weinig en de verzendkosten zijn laag maar voor de normale potten betaal je meer dan bij aquarium-planten.com en is de kwaliteit ook nog heel erg verschillend naar mijn ervaring. Verder wel een van mijn favoriete aquarium webshops in het algemeen, daar niet van.

Aquariumplantenshop heeft dan weer het voordeel dat het de enige van de 3 grote plantenwebwinkels is die een redelijk assortiment van merk planten heeft, dus mocht je iets willen dat alleen Tropica of Dennerle produceert bv, kan je het daar vinden. Ook wel redelijk groot assortiment bucephalandra en cryptocorynes. Maar ook bij deze, over het algemeen vind ik de prijzen en kwaliteit van de normale planten een stuk lager dan aquarium-planten.

Sommige webshops hebben vaste verzenddagen, andere niet. In principe hoef jij daar geen rekening mee houden, ze weten allemaal wel wanneer het verstandig is om te verzenden en de planten zijn iig. bij deze 3 altijd zo netjes verpakt dat ze het een paar dagen tot een week in de post overleven.
 
Ik heb een paar keer bij Azaqua besteld. Was er heel tevreden over. Ze hebben ook zoekfilters waardoor je alleen het aanbod te zien krijgt dat past bij jouw wensen.
Voordeel van de LFS is dat ze de planten alvast laten wennen aan hun onderwater leven. Een aantal plantjes van Azaqua was al gesloopt door meneer ancistrus voordat de eerste onderwater blaadjes er waren. 🤪
 
Ik haal mijn aquarium planten bij onlineaquariumspullen. Meestal kies ik voor in-vintro planten om er zeker van te zijn dat ze vrij zijn van plaagdieren. Tot nu toe altijd verse planten toegezonden gekregen.
Die heeft denk ik een beperkter assortiment dan de meeste speciaal webshops.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan