Wat is er nieuw

online vitro plantjes bestellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steven v Velden
  • Startdatum Startdatum
In vitro aquariumplanten worden in een laboratorium onder steriele omstandigheden gekweekt. Kleine stukjes plantweefsel worden op speciale gel geplaatst en nieuwe, gezonde, algenvrije, pesticidenvrije, slakkenvrije, ziektevrije plantjes groeien op in het potje. Eén potje is rijk gevuld met tal van jonge scheuten, vol groeipotentie!

Ff gepikt van internet,scheelt mij typen! 😉

Heb zelf sinds kort een in vitro mosje in mijn bak maar moet nog kijken hoe het gaat aanslaan.

Ik heb een paar in vitro plantjes gekocht, ik had het idee dat ze wat meer moeite hebben met aanslaan, al kan dat er ook mee te maken hebben gehad dat ik toen mijn plantenvoeding nog niet helemaal op orde had en de in vitro plantjes daar nu net meer behoefte aan hadden dan de andere soorten die ik gekocht had.

Maar er vanuit gaand dat ze je 'verse' plantjes sturen, zou dat wel goed moeten komen denk ik. Wat me soms in de winkel als je ze ziet staan wel opvalt is dat als ze wat langer staan de kwaliteit wel hard achteruit kan gaan, onder andere omdat er maar een bepaalde hoeveelheid voeding in het potje zit natuurlijk.

Ik heb tot 3 maanden lang in vitro plantjes in de pot gehad zonder problemen, opsturen moet zeker kunnen. ook normale planten kunnen worden verzonden.

En wat John zegt klopt, uit één pot kun je heel veel stekjes halen, genoeg om een nano van 30x30 te vullen (niet gelijk te vullen, maar in 1-2 maanden is zo'n nano wel vol).

Dat is inderdaad waar, er zitten veel stekjes in 1 zo'n potje 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan