Onregelmatige co2 afgifte


Oké, volledig vertrouwen op de checker dus. En 160 pm is dat al aardig wat, of aan de lage kant? Heb geen haast, maar ik krijg al wat draadalg in de bak en wil wel zien te voorkomen dat dat verder gaat....
 
Of dat veel is hangt af van welke waarde je wil bereiken en hoe hoog de waterwaarden uit de kraan zijn en hoe het oplost. Hoeveel liter is de bak?
Ik geef zo n 120 bellen op mn bak van zeg maar 300 liter.
 
Bak,inclusief bioloog is zo'n 1000 liter, oplossing gebeurd in een reactor (geen visuele belletjes), ik heb een stromingspomp voor beter circulatie en KH waarde heb ik van de week gemeten op 6.
 
160bpm is niet “veel” nee
Ik zit zelf op iets van 2x 240bpm

Zou het mogelijk zijn dat wanneer je "veel bubbels per seconde" gebruikt dat er misschien iets mis is met de snelheid van het gas wissel proces.
Misschien is er veel water aan het oppervlakte aan het bewegen of word er gebruik gemaakt van een skimmer, luchtpomp die zorgen voor een sneller verlies van Co2 uit het water kolom ?
 
Hier staat ook nog een bioloog onder, dan heb je ook meer open oppervlakte, en veel water in beweging. Dat is allemaal co2 verlies.
 
Zou het mogelijk zijn dat wanneer je "veel bubbels per seconde" gebruikt dat er misschien iets mis is met de snelheid van het gas wissel proces.
Misschien is er veel water aan het oppervlakte aan het bewegen of word er gebruik gemaakt van een skimmer, luchtpomp die zorgen voor een sneller verlies van Co2 uit het water kolom ?
Niks mis hier hoor
200x70x70 met een bioloog, verpomp ongeveer 3000L/U netto
Je verliest gewoon redelijk veel gas in een aquarium met bioloog en veel licht
 
Ik blijf gewoon voorzichtig opschroeven....
 

Terug
Bovenaan