Ons 30L nano bakje (Mattyy_94)


M

Mattyy_94

Guest
Hallo allemaal,

Eindelijk is het zover, weer een aquarium in huis na 8 jaar "bakloos" te zijn geweest haha.
Bij mij is het altijd blijven kriebelen en gelukkig vind mijn wederhelft dieren ook geweldig. Als we een dierenwinkel zien "moeten" we altijd even naar binnen om de aqua afdeling te bekijken.

"Betta visjes zijn wel mooi he", tja dan moeten we toch maar iets glas kopen.... Ja is goed zegt ze, die avond gelijk op internet gekeken wat we dan willen(dat laat ik me geen 2 keer zeggen :p).
De bak moet niet al te groot worden (groter komt er zeker nog wel :pp).

Het is een Superfish QubiQ 30 Led geworden, nadat we de bak hebben opgehaald zijn we gelijk de nodige spullen voor de bak gaan halen.

We merken wel dat de filter welke bij de bak zit best wat lawaai maakt, heeft iemand hier ervaring mee? of heeft iemand tips wat we hier aan kunnen doen.

Wat zit er allemaal in de bak:
- Stuk kienhout
- Zand, Grind en kiezels
- Planten
- Anubias nana bonsai 2x
- Cryptocoryne pontederiifolia
- Sagittaria subulata
- Bolbitis heteroclita difformis
- Bucephalandra mini red
- Leptochilus pteropus

Zo nu een paar foto's van de planten, opbinden en uiteraard het resultaat.

De planten liggen klaar om gepland en opgebonden te worden.
IMG_20200523_163642.jpg

Anubias nana bonsai, Bolbitis heteroclita difformis en Bucephalandra mini red opbinden op het hout (lekker gepriegel :ROFLMAO:).
IMG_20200523_163647.jpg

De bak helemaal ingericht (steen op het hout is tegen het drijven voor nu haha)
20200524_0956-5.jpg


Bak staat mooi op de kast
20200524_1001-7.jpg


Nu even paar weken geduld en de bak lekker laten indraaien :) Het plan is dat er een betta man en 2 vrouwtjes in komen. Hebben jullie nog tips wat we naast de betta's zouden kunnen houden(Garnalen?)? De betta komt er eerst in om te kijken wat het karakter van de vis is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke nieuwe start hoor. Gelet op het formaat is 1 Betta denk ik "genoeg", maar daar zal je vast nog aanvullende informatie over krijgen
 
Geen vrouwtjes bij zetten hoor. Mannen zijn toch echt beter alleen te houden en als je er vrouwen permanent bij doet dan in een bak van minimaal 80/100cm afhankelijk van je betta’s karakter.
 
Idd, 2 of zelfs 1 vrouwtje erbij zetten loopt verkeerd af.
 
Gewoon 1 mooie Betta nemen en doe er ook wat drijvers in want dat stellen ze wel op prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik de achterkant zwart maken, knalt een beetje kleurrijke betta er nog beter uit en valt je fliterhoek minder op. Ik heb hier destijds op een zelfde formaat de eden501 laten draaien. Is een extern filter en ik kon hem kwijt achter de bak. Geeft niet veel stroming, ondanks wat er aangegeven wordt (uit mn hoofd 300l/uur), maar voldoende voor een betta. Voordeel; je hoort hem niet. Onderhoud is even wat lastiger doordat er geen kogelkraantjes opzitten, maar prima te doen voor die paar keer dat je hem los hoeft te halen.
 
Leuke nieuwe start hoor. Gelet op het formaat is 1 Betta denk ik "genoeg", maar daar zal je vast nog aanvullende informatie over krijgen
Dankjewel ? dan moeten we het gewoon bij 1 houden.

Geen vrouwtjes bij zetten hoor. Mannen zijn toch echt beter alleen te houden en als je er vrouwen permanent bij doet dan in een bak van minimaal 80/100cm afhankelijk van je betta’s karakter.

Ja precies, anders veel te veel stress in de eigenlijk iets te kleine bak, heb ik mooi een redenen om een grotere te willen ?

Idd, 2 of zelfs 1 vrouwtje erbij zetten loopt verkeerd af.
bedankt, we houden het voor nu bij 1 man :)

Gewoon 1 mooie Betta nemen en doe er ook wat drijvers in want dat stellen ze wel op prijs.
yes heb er een aantal drijf plantjes in gedaan, hopelijk groeien alle planten ook lekker de komende weken, dan creëren we ook schaduw plekken.

Ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik de achterkant zwart maken, knalt een beetje kleurrijke betta er nog beter uit en valt je fliterhoek minder op. Ik heb hier destijds op een zelfde formaat de eden501 laten draaien. Is een extern filter en ik kon hem kwijt achter de bak. Geeft niet veel stroming, ondanks wat er aangegeven wordt (uit mn hoofd 300l/uur), maar voldoende voor een betta. Voordeel; je hoort hem niet. Onderhoud is even wat lastiger doordat er geen kogelkraantjes opzitten, maar prima te doen voor die paar keer dat je hem los hoeft te halen.
Bedankt voor de tip, ik zei dit ook al tegen vrouw lief, maar dat was lelijk ? gister toch maar even zwarte folie gehaald is een stuk beter zo ? Dat is wel een goede en betaalbare optie, dan kan het "filterhuis" ook uit de bak ?
 

Terug
Bovenaan