Ons minivijvertje


T

TomirA

Guest
Hoi hoi.

Na heel wat gelezen te hebben hier, heb ik een minivijvertje van 80 cm doorsnee en 50 cm diepte ingegraven en aangeplant. Na 3 weken gaat alles nog steeds geweldig goed zonder filter of beluchting. De planten die ik gekozen heb zijn waterviolier, pontederia, watersla en een waterlelie.

Er komen nog een 6-tal goudkleurige chinese danio’s in om de muggenlarven te lijf te gaan...
0124AE32-1154-4C8F-883C-C45298B73A6E.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk!
Wij hebben een topic met meer van dit soort bakken, kom je meekletsen?
 
Even een kleine update:

De kuip staat er nu een kleine 6 weken en doet het uitstekend! Het water is helder, de planten groeien goed en de goudkleurige danio’s voelen zich prima ( vermoed ik ).

Qua onderhoud is er niet veel werk, af en toe het drijvend groen uitdunnen en de danio’s eten geven.

Omdat ik toch een beetje in het water wil kunnen kijken, heb ik een klein vijverpompje van Ubbink, de xtra 600, gekocht om een beetje beweging in het wateroppervlak te krijgen, en dat werkt prima. Ik zat eerst te denken aan een sponsfilter op lucht, maar vanwege het lawaai toch maar een vijverpompje aangeschaft. Ik heb de flow van het pompje maar voor een kwart open staan, bij volledige flow was er veel te veel beweging in de kuip naar mijn gevoel.

Dus voorlopig zonder filtering een kraakhelder resultaat?

9465FB45-FE06-43A7-92A2-71773CBB2E63.jpeg
F9DAEFAC-B8BD-4527-B923-16E8FD630F12.jpeg
09ECD300-1810-4A9D-9D81-539EF0226F9F.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk! Wij hebben naast een grote vijver ook nog een kleinere van 300 liter, met Chinese danio's. Het zijn hele leuke actieve vissen.
 
Fijn om te horen dat alles goed gaat.
Zit jullie kat niet wel eens te vissen in de vijver?
 
Fijn om te horen dat alles goed gaat.
Zit jullie kat niet wel eens te vissen in de vijver?

Ze heeft maar 1 poging gedaan voor zover ik gezien heb. Ze vindt het vooral heel lekker water, ik heb ze nog nooit zoveel zien drinken... De danio’s schieten meteen onder het groen en bovendien heeft ze het niet zo op water.
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Ik heb geen kat, maar een aantal jaar geleden is er bij ons een shubunkin in de vijver overleden, en de 2 honden hier gingen ermee spelen... het was geen vrolijk gezicht kan ik je wel vertellen :stars:
 
Ze heeft maar 1 poging gedaan voor zover ik gezien heb. Ze vindt het vooral heel lekker water, ik heb ze nog nooit zoveel zien drinken... De danio’s schieten meteen onder het groen en bovendien heeft ze het niet zo op water.
Ah, dat is mooi.
 
Hoezo geen filtering?
Ok je hebt er geen afzonderlijke filter op staan maar je ganse bodem ligt wel vol filtermateriaal.

Geen afzonderlijke filter, wel een substraatbodem van 2 a 3 cm. Zonder deftige bodem zou ik er nooit aan begonnen zijn?
 

Terug
Bovenaan