Wat is er nieuw

Ontsnappen Appelslakken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Zijn Appelslakken ook "ontsnappers" ?

Kruipen ze wel eens door de gaten van de achterkant uit het aquarium?
( Gaten waar de snoeren door lopen).

Dat doen ze... Ik ben weleens bij iemand geweest die een kamer had met kweekstellingen. Het was donker in die ruimte en al snel hoorde we het kraken van appelslakken onder onze schoenen... Ze kropen de hele kamer door ondanks dat de boel redelijk afgedekt was.

Ok thanks.

Met een stukje spons gaat het vast wel lukken om de gaten te dichten.

Maar hoelang kan een Appelslak overleven op het droge dan?

ja nou en of.ook mn zebra slakken.

Appelslakken leggen boven water hun eitjes. Lijkt op een trosje druiven in het klein. Bij mij doen ze dit vooral 's nachts. Dan zijn ze boven de bak " aan de wandel" . Sluit je bak niet goed af dan kunnen ze per ongeluk uit de bak op de grond vallen met als resultaat dat ze ' s morgens vaak dood zijn.

In de bouwmarkt verkopen ze een soort gaas om mee te schuren. Ik heb dat wel eens gebruikt om te voorkomen dat appelslakken uit de bak kruipen. De ventilatie bleef wel in stand. Dit in verband met de uitwisseling van gassen.

Mocht je trouwens op zoek zijn naar appelslakken: ik heb ze altijd beschikbaar in de wildkleur.

Hobbygroet,
Jos Hut

Botia zei:
Dat doen ze... Ik ben weleens bij iemand geweest die een kamer had met kweekstellingen. Het was donker in die ruimte en al snel hoorde we het kraken van appelslakken onder onze schoenen... Ze kropen de hele kamer door ondanks dat de boel redelijk afgedekt was.

Oeps zeg, wat zal dat een raar en vreemd gevoel zijn geweest zeg 🙁.
Ik moet er even niet aan denken op die grote jongens te gaan staan.

Jazeker ontsnappen ze. Wij waren er een tijd terug 1 kwijt. Die bleek in het doorvoerkanaal in mijn aquarium te zitten, helemaal onderin. Heb ze gelijk allemaal uit de bak gehaald en weggedaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan