Wat is er nieuw

Ontstoken oog bij sluierstaart.

• Onderwerp starter Onderwerp starter RiseOfinformation
  • Startdatum Startdatum
R

RiseOfinformation

Guest
Hoi,

Ik heb een probleem, vanochtend toen ik mijn sluierstaarten eten wilde geven. Zag ik dat bij mijn sluierstaart Abigail zijn oog helemaal ontstoken was. Het is ��n oog waarbij dit is. Het lijkt mij ontstoken tenminste, er is een hele doorzichtigachtige random het oog gekomen en het oog is helemaal opgezwollen. Zo ver ik zie, staan er geen schubben uit. Ik ga hem straks behandelen met een zoutbadje (zonder jodium ofc), maar wat kan ik hier nog meer tegen doen..?

Hoe dit zo? ergens tegen aan gezwommen?
Vooral zorgen voor niet te veel stress.
Ze herstellen vaak wel uit zichzelf maar wel ff in de gaten houden natuurlijk 🙂

Ik had hier op het aquaforum gelezen dat het met Esha 2000 snel overgaat. Vanochtend heeft Abigail een zoutbadje gekregen en nu zit Esha 2000 er in. Het is nu zo'n 3 uur geleden sinds het zoutbadje en het lijkt dat de zwelling al iets aan het afnemen is. Zijn oog ziet er wel heel erg naar uit, het feit dat het oog zo groot is en uitpuilt is niet zo fijn...

Mijn ervaring met esha2000 is dat het niet zo goed werkt, maar miss reageert jou vis dr wel op.
Heb je een foto?

We zullen het zien of het wel of niet werk.

Echt plezant ziet het oog er niet uit...
JlbuszUzzhveG5QXE3cbcEItL1Jg0qBI.jpeg

En dit is het niet ontstoken oog:
JlbuszUzzhveG5QXE3cbcEItL1Jg0qBI.jpeg

Je zou bijna niet zeggen dat het dezelfde vis is...

Abigail zwemt nog wel, eet nog wel, doet nog wel zijn ding maar wel alles op een iets rustiger tempo.

oe ja dat ziet er niet normaal uit nee...
Ik hoop dat y goed hersteld

Ondertussen zijn we weer een paar uurtjes verder, Abigail zijn oog begint langzaamaan weer terug te trekken naar zijn normale vorm. De zwelling is al een stuk afgenomen. Voor het zoutbadje/kuur zag je echt ook de 'zijkant' van het oog, dat is nu niet meer zichtbaar.

Oke gelukkig maar 🙂

De zwelling is ondertussen bijna helemaal weggenomen (dat witte gedeelte) en zijn oog is al iets meer terug naar de normale vorm. Hij is nog wel een beetje uitgepuild maar lang niet meer zo erg.

Wat apart dat dat zo snel komt opzetten en eigenlijk ook weer aardig snel verdwijnt..
Misschien had ie het gewoon flink gestoten ofzo.

kak, fuck, argh

Het oog was helemaal opgelost bij Abigail, maar nu zitten alle vissen helemaal onder de witte stip. Fuck dit. Esha 2000 helpt daar niet tegen, dus straks een middeltje halen wat er wel tegen helpt.

Balen zeg! Gebruik Esha exit in een hoge dosering en doe je aquariumverlichting uit, zou ik zeggen. Witte stip is gelukkig niet heel dodelijk bij grote vissen in het begin.

Heb je nieuwe vissen of planten gekocht?

Ik ga straks Esha Exit halen. Ik heb straks eerst een sollicitatiegesprek en daarna snel naar de dierenwinkel om dat goedje te halen.

Dit soort dingen gebeuren altijd net wanneer de weerstand van 1 vis (Abigail) wat lager is en hoppa het zit op iedereen. Gisteren hadden ze nog helemaal niks, dus het moet echt vandaag opgezet zijn. Ik heb al een hele tijd geen enkele problemen gehad met vissen en nu net wanneer 1 klein dingetje zich voortdoet, gaat het maar door. Grrr

Nou succes met je vissen en je sollicitatiegesprek 😉

Esha Exit zit ondertussen in het aquarium!
En zaterdag kan ik waarschijnlijk mijn contract ondertekenen 😀 Kans van 90% wel 😀

De witte stip is ondertussen verdwenen, dus de kuur heeft goed aangeslagen 🙂

Ook heb ik mijn contract ondertekend!

Dubbel goed nieuws,gefeliciteerd!! :thumbs:

Dat is inderdaad 2x goed nieuws! Ook namens mij gefeliciteerd 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan