Ontwerp allround tuinvijver


Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
Na het zien van ons terrasvijvertje zijn mijn schoonouders nu ook gebeten door het vijvervirus :)

De vijver zou maximum 7meter op 3,5m worden, een rechthoekige vorm. Ongeveer 24500 liter inhoud dus. Daarbij komt nog een biotoop dat ietsje hoger ligt (zoals ons vijvertje) van 1m op 3,5m maximum om een waterval te cre�ren.

Het wordt geen zwemvijver. Het liefst van al zouden ze er verschillende soorten water/moerasplanten in houden in combinatie met goudvissen.

Mijn schoonvader zou er graag ook Koi bij houden en een steur in hebben.
Hoewel ik geen ervaring heb met die vissen wegens een te klein onderkomen voor hen raad ik ze hen af aangezien Koi de hele vijverflora kaalvreten en een steur toch graag stromend water heeft en in de winter moet blijven bijgevoederd worden.

Om er voor te zorgen dat hij alle kanten uit kan zou ik ze 3 dieptezones laten maken.

Eentje van max. 50cm voor de oeverplanten, 100cm voor de waterlelies en 150cm voor het overwinteren van de vissen (indien hij ooit koi wil houden).

Wie heeft ervaring met Koi en Steur ? Zijn deze vissen aan te raden in combinatie met goudvissen en planten ? Is de vijver groot en diep genoeg om ze te herbergen ? Zijn de dieptezones goed of raden jullie andere dieptes aan ?
 
er is een hele mooie site van koi in een beplante vijver ik zal hem morgen even voor je op zoeken
sterk raad ik in een beplante vijver of koi vijver sowieso af ze hebben hele andere verlangens
 
Bedoel je die van freek vogel ?
Zo doe ik het ook .

Maar net even gekeken en de site is er niet meer volgens mij .
 

Terug
Bovenaan