Wat is er nieuw

Onze Juwel Vision 260 door Syl&Ar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Syl&Ar
  • Startdatum Startdatum
S

Syl&Ar

Guest
Hai allemaal!

Sinds donderdag staat onze Juwel Vision 260 in te draaien. Tot op heden hadden we een Juwel bakje van 60cm. Deze is een beetje overbevolkt, dus de visjes kunnen binnenkort genieten van hun ruimte!

baksylar0.jpg

Het nieuwe aquarium ziet er tot nu toe als volgt uit..

baksylar1.jpg

baksylar2.jpg

Ook hebben we twee mooie stukken hout gekocht. Deze liggen nog in te wateren. Verder willen we graag de scholen wat uit gaan breiden van de visjes die we hebben.

Groetjes

Waar zijn de zuurstofplanten?

Sowieso rechts achterin de Vallisneria 😉
Daarbij moeten we nog een aantal planten bijhalen, maar dat overzicht komt pas goed als we het hout erin kunnen leggen.
Niet alles tegelijk h�..

Tja dat is een beetje grotere bak he. Wel een mooie bak hoor.
Veel suc6 ermee.

Bedankt!

Zo dat is ff een verschil,belooft wat mooi's te worden!
Heb alleen een groot vermoeden dat de middelste plant geen aquariumplant is en zal doodgaan in je bak.

Je hebt gelijk John over dat plantje. Weer wat geleerd. Betreft de Hemiographis Colorata. Maandag maar even met de winkel contacten.

Syl&Ar zei:
Sowieso rechts achterin de Vallisneria 😉
Daarbij moeten we nog een aantal planten bijhalen, maar dat overzicht komt pas goed als we het hout erin kunnen leggen.
Niet alles tegelijk h�..

Jawel,dat leg je er gewoon los in/
Doet zijn werk dan toch wel.
Silicaten uit het water halen.

En zou de aanzuig lager hangen,naar de bodem.
Met extra stukje slang en stukje pijp.

Klopt, moeten we inderdaad nog doen. Bedankt voor de tip.

Wat bedoel je met silicaten verwijderen? Kan hier op iternet niet veel duidelijkheid over verkrijgen.

Kijk maar op Kraanwaterwaarden Rotterdam.

In sommige provincies komen ze aan 30 -40 mg/l
Krijgen een bruine bak,

Silicium en water - Lenntech Waterbehandeling

Silicium en water: reacties, milieu- en gezondheidseffecten. ... Deze verbinding
resulteert uit de langzame oplossing van silicaten in water. Grote hoeveelheden
...
www.lenntech.nl/periodiek/water/siliciu ... -water.htm

Seabait zei:
Zo dat is ff een verschil,belooft wat mooi's te worden!
Heb alleen een groot vermoeden dat de middelste plant geen aquariumplant is en zal doodgaan in je bak.

Jij bent erg oplettend John :thumbs: 😉

Ah oke, goed om te weten. Gelukkig hebben we daar bij onze andere bak ook geen last van gehad.

Tot zo ver onze bak nu:
baksyylar4.jpg

Nu bezig met de instroom.

Ook niet bij elke opstart krijg je last van deze alg hoor. meestal gaat het gelukkig wel goed.

Bedankt voor het delen Jessicapilon 🙂

Persoonlijk zou ik nog wat extra snelgroeiers toevoegen aan je bak, dat helpt bij het stabiliseren, brengt zuurstof in het water en verwerkt ongewenste afvalstoffen. Een goed middeltje - naar mijn mening - tegen bruine alg is Seachem Purigen. Kun je zo in je externe filter plaatsen.

Ik weet niet wat de verlichting van je bak is, maar gezien de gemakkelijke planten, zou ik je licht laag houden om algen te vermijden (draadalg, baardalg, ...). Beperk de lichtduur tot 8u en voeg drijfplanten toe als je T5-lampen hebt.

Bedankt voor de tips! We hebben gelukkig nog geen alg haha, maar we weten nu in ieder geval wat te doen. Licht staat van half 10 tot half 7 aan 🙂

Van de week gaan we nog een paar zuurstofplanten bijhalen.

Af en toe hoor ik trouwens een harde 'tik' bij het aquarium vandaan. Schrok er eerst van, maar volgens mij komt het van de plastic deksel. Hebben meer mensen hier wel eens last van?

Dat gebeurt als de lampen uitgaan en afkoelen.
Niets ernstigs hoor en is normaal bij deze plastic deksels. 🙂

Je nieuwe bak ziet er inderdaad erg mooi uit!
Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden als de planten wat gegroeid zijn.

Dankjewel!

Planten links bewegen btw erger dan die aan de rechterkant. Komt waarschijnlijk door die blokken hout. Bewegen wel rechts maar lichtjes. Alleen het gras rechts onderin niet. Kan wel zo toch?

Wat een verschil met de andere bak, zeg 🙂
Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Nou, tot zover nu onze bak..

bak6_sylar.jpg

De instroom en uitstroom zaten eerst aan de rechterkant. Daar waren we niet tevreden over, want door de hout blokken bereikte de stroming niet de hele bak en bleef er op een aantal plekken vuil liggen. Ook gingen de planten links keihard heen en weer en rechts amper. We hebben dit nu zelf gemaakt..

uitstroom_sylar.jpg

instroom_sylar.jpg

Zelf zijn we wel tevreden met het resultaat. Er staat nu overal stroming en alle plantjes bewegen licht mee.

Netjes gedaan. :thumbs:

Misschien een tip, ik zie dat op je spraybar nog tekst staat geprint. (Type enz) Deze is er gemakkelijk af te halen met een beetje apothekers alcohol, verkrijgbaar bij de drogist. Daarna even goed met water afspoelen.

Goed om te weten!! Daar gaan we eens achteraan. Bedankt voor de tip!

Graag gedaan. 🙂 Heb zelf ook een spraybar gemaakt en had de PVC daarmee vrij van tekst gemaakt. Was bang, dat het anders mogelijk in het water zou oplossen.

Ja.. dat is een goed punt inderdaad. Daar hadden we niet eens aan gedacht, maar vonden het wel storend!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan