Onze nieuwe Betta maar...


R

renr

Guest
Hierbij een plaatje van onze nieuwe bewoner maar ik vind mijn bak te leeg qua planten, Welke plant is een echte must voor de Betta?

PmSxZYi.jpg
[/url][/img]

Bij de betta zitten trouwens 6 platy's, een Oto en wat helena's.
Heb mijn guppen weggedaan aan iemand die er erg blij mee was en sindsdien zijn mijn platy's ook rustiger :)
 
Moeten we de rest van de bak dan maar raden?

Laat de rest ook eens zien.
 
Betta s hebben wel graag voldoende beplanting en ik heb er dus erg veel drijvers bij zitten zoals wat waterpest en hoornblad en erg veel Natans.


@Bertus
De TS laat graag iets aan je fantasie over denk ik ;)
 
Otocinclus wil het graag koel 15-22 graden hebben en stroming. Platy's zo rond de 21-24 graden en een Betta 26+ met geen stromimg.

De Betta was dus geen handige keuze.

Verder verlangen ze veel planten en drijfplanten.
 
Botia, zeker niet meer dan 26 graden!!!
Dit is een temperatuur voor het kweken, om gewoon te houden is 22/23 graden genoeg ;)

Kroos kan ook als drijfplant alleen denk ik niet dat je dat in je bak wilt hebben :p
Anders idd limnobium, pistia of sylvina ofzo ;)

Doe er gewoon een hele zooi snelgroeiers in, als Belgisch groen of cabomba ofzo
 
In de natuur is het altijd warmer dan 23/24 graden in de rijstvelden. ;) 26/27 graden komt eerder.
 
Betta's (splendens) komen uit subtropische gebieden, of althans in ieder geval gebieden met flinke temperatuursschommelingen. Die rijstvelden, ja met wat zon erop wordt het heel erg heet, maar zonder enige zon wordt het ook heel erg koel. Er is een filmpje op aquanet.tv waar een collector het heeft over 5 graden Celsius in de koudere maanden.

Mijn theorie waarom die hoge temperaturen worden aangeraden bij nakweek Betta's is dat dit hun stofwisseling en daarmee weerstand verhoogt, wat nodig is bij dieren die door het vele kweken wat zwakker zijn geworden. Keerzijde is dat ze veel korter leven. Ik denk dat het daarom is dat een nakweek Betta gehouden op een graadje of 26 niet zo snel ziek wordt, maar wel na ongeveer een jaar na aankoop op is.

~ Ivo
 
Niet alle betta's komen uit rijstvelden en het is daar meestal koeler dan 26/27 graden, volgens armin ;)
 
Inderdaad veel drijfplanten in ieder geval en mijn betta vond het ook altijd fijn om op wat hout te rusten vlak onder het oppervlak.
 
Ik heb in ieder geval salvinia natans en waterpest als drijvers. Fot vd bak zal ik straks even maken als de lampen aangaan, in t donker zie je zo weinig he. Mijn temperatuur is 25 graden en heb mn pomp gericht op t achterraam dus weinig stroming.
Nog even n vraagje over de vallisneria... Bij de mijne lijkt t wel alsof t leven er helemaal uitgezogen is, zal t straks met n foto laten zien
 
Je Otocinclus zitten dus te warm en wensen stroming.
 
Ja dat blijkt heb ik net gelezen :)is t n idee om de temperatuur iets lager te doen?
 
Dat soort ranges moet je in gevallen niet interpreteren alsof elke temperatuur daarbinnen jaarrond aangehouden kan worden. Een opwarming kunnen ze best hebben, maar niet te lang.

~ Ivo
 
M73zzlB.jpg
[/url][/img]

Hierbij t totale plaatje van mn bak. Zoals jullie zien is het rechts erg kaal, dit vanwege de rare valisneria die er dus ook uit moet.
 
Als je nu dat schip eruit haal,kunnen daar planten staan.
 
sorry maar de boot blijft :) Betta verstopt zich daar soms of zwemt er door heen, geldt ook voor die boom trouwens :) Rechts is kaal en daar moet dus echt wat komen te staan en mijn vraag was dus wat een must is om te planten.
 
Doe wat drijft omlaag,met siporax rolletje in de bodem.
En dan echte drijvers voor de betta.
 
wat zijn dan de echte drijvers voor de Betta?
 

Terug
Bovenaan