Shoto
Well-known member
- Lid geworden
- 10 september 2019
- Leeftijd
- 44
- Website
- www.instagram.com
uitgeschakeld nog eens. Krijg je denk ik een nog mooier plaatje.Bedankt. We zijn echt net pas begonnen en moeten nog veel leren. Gelukkig lijkt het alsof de verschillende soorten samen scholen. Bedankt ook voor de tip. De corydoras hadden er vier moeten zijn overigens, maar de aquatopf heeft ons twee keer twee meegegeven ipv 4 corydoras....Dat zijn wel veel soorten in kleine aantallen, met name de Corydorassen zijn een erg in de minderheid, en is de bodem wel geschikt voor ze?
Bak ziet er wel verzorgd uit![]()
Aah oke, maar dan nog is vier stuks erg weinig, en voor de rest van de scholen geld dit eigenlijk ook, maar allemaal uitbreiden naar 8 of 10 stuks zal wat te druk gaan worden, dus is het nu even niet anders.De corydoras hadden er vier moeten zijn overigens, maar de aquatopf heeft ons twee keer twee meegegeven ipv 4 corydoras....
Met 6 stuks zullen ze ook goed zitten. Idealiter 10 maar 6 is primaAah oke, maar dan nog is vier stuks erg weinig, en voor de rest van de scholen geld dit eigenlijk ook, maar allemaal uitbreiden naar 8 of 10 stuks zal wat te druk gaan worden, dus is het nu even niet anders.
Wellicht dat je in de toekomst een paar soorten weg kunt doen en dan de overgebleven scholen wat groter gaat maken?
Bedankt. Een meeval komt er niet meer in. We hebben één dag een koekoeksmeerval gehad, die at al gelijk een japonica op. ;(Persoonlijk was ik ook voor wat grotere scholen en minder verschillende vis gegaan. Je krijgt dan wat natuurlijker gedrag en het ziet er echt erg mooi uit. Zeker bij de corydorasjes, die voelen zich in een grote groep vaak een stuk zekerder. Maar goed, dat is nu niet anders.
Wat betreft de algeneters.. Als je wil gaan voor bijvoorbeeld de bekende Otocinclus soorten zou ik inderdaad nog wachten tot de bak meer volwassen is. Ik raad dan aan minimaal 6 maanden na opstart. Ook dit is echter een vis die erg graag met meerdere soortgenoten aanwezig is. Een ancistrus (borstelneus) zou mijn inziens wel al kunnen. Die eet lekker mee met voer wat op de grond valt en kun je ook bijvoeren met komkommer, courgette en andere groentes. Erg leuk om ze daar aan te zien knagen!
Succes er mee 🙂
Ik vond 9 al zo'n raar aantal 😉Bedankt. Een meeval komt er niet meer in. We hebben één dag een koekoeksmeerval gehad, die at al gelijk een japonica op. ;(
Waar basseer je dat op?Met 6 stuks zullen ze ook goed zitten. Idealiter 10 maar 6 is prima
Uit ervaring weet ik dat dit erg leuk is om te doen.Naast de algeneters wil ik nog een keer iets bouwen met mos, dat aquascapen intrigeert me eneorm.
Wij van wc-eend adviseren wc-eendUit ervaring weet ik dat dit erg leuk is om te doen.
Als je het leuk vind om daar meer over te lezen vind je in mijn onderschrift een journal van 1 van mijn mos aquascapes
😀Wij van wc-eend adviseren wc-eend
Nu is het wel zo dat men kiest voor soorten die je eigenlijk als gelijk kunt betitelen. Zwarte neon, neon tetra, kardinaal tetra. Daarmee wordt het al wat minder. Bovendien zijn het kleinere vissen. Dus misschien valt het toch mee.Dat zijn wel veel soorten in kleine aantallen, met name de Corydorassen zijn erg in de minderheid, en is de bodem wel geschikt voor ze?
Bak ziet er wel verzorgd uit![]()
Ja dat was mij ook al opgevallen, maar dat betekent niet dat ze elkander ook als soorgenoten zien en het dus toch kleine schooltjes zijn, maar voor het oog oogt het dan wel rustiger idd.Nu is het wel zo dat men kiest voor soorten die je eigenlijk als gelijk kunt betitelen
Ze scholen flink samen. We begrijpen dat het inmiddels niet ideaal is. De diamant tetra's zijn er inmiddels niet meer bij. We gaan nu eerst proberen de waterwaardes op orde te krijgen, daarna is het vissen bestand aan de beurt.Ja dat was mij ook al opgevallen, maar dat betekent niet dat ze elkander ook als soorgenoten zien en het dus toch kleine schooltjes zijn, maar voor het oog oogt het dan wel rustiger idd.
daarna is het vissen bestand aan de beurt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.