Ook maar even voorstellen


Patje1976

Well-known member
Lid geworden
8 november 2019
Berichten
85
Leeftijd
47
Middag allen,
Mijn naam is Patrick, ben 43 jaar en woon in het mooie Bergen op Zoom

Jaren geleden heb ik verschillende bakken gehad waarbij op het laatst een 1.80 mtr bak wat eerst een gezelschapsbak was, die ik later heb omgebouwd tot Malawi bak met een bioloog eronder (zelfbouw).
Maar door verschillende omstandigheden (vooral gebrek aan tijd) heb ik mijn bak destijds weg gedaan.
Maar ondertussen ben ik getrouwd en vader van 2 prachtige kinderen (dochter van 3jaar en een zoon van 5 maanden) en als we naar de Intratuin gaan is mijn dochter helemaal verzot op de grote binnen vijver (en bij elke dierenwinkel staat ze bij de zoals zei het zegt sissjes te kijken)
Dat was voor papa natuurlijk het ultieme moment om het kleine 25 liter bakje van Superfish wat we boven in de kast hadden staan af te stoffen en te vullen. :D
Toen daar de lamp van stuk ging heb ik er een (veel te grote) led bar in geknutseld en kreeg ik spontaan na 3 dagen een algenbak.
Wat ik ook deed, 2 of 3 dagen later was alles groen.
Op MP gekeken voor een ander (lees stiekum iets groter) bakje waarbij ik moet zeggen dat mijn vrouw de regel had, GEEN GROTE BAK en hij moet er een beetje mooi uitzien.
Dat werd dus een Superfish Home 40, nou,.... wat een drama was dat zeg, nog nooit zo'n onhandige bak gehad om netjes te houden mbt onderhoud.
Daar kreeg ik zo de balen van maarja, het was niet anders.
Totdat er hier in het deel van de stad een stroomstoring was en alles uitviel, maar dan ook écht alles,... 20 minuten later was er weer stroom, en bijna alles in mijn bakje (eeuh dochters bakje ;-P) deed het weer,........ behalve het licht.
Achter het bakje ligt de stekkerblok met de stekkers van het intern filtertje, verwarming en licht erin.
Pomp zag ik werken, lampje in de verwarming deed het ook dus met het blok kon niets mis zijn.
Met mijn vrouw overlegd en besloten om een ander bakje te zoeken op MP omdat alleen een vervanging van de lampenkap met led's al €65.- zou gaan kosten en dat vonden wij veel te veel geld.
Dus Marktplaats maar weer eens opgestart en rond loeren voor wat anders, en dat was snel gevonden namelijk een Juwel Primo 70 led (klopt,.... weer ff wat groter lol)
De vorige eigenaar had het orginele filter er uit laten halen in de winkel en vervangen voor een Oase bioplus 100 binnenfilter met bijbehorende verwarming.
Eenmaal thuis gekomen haalde ik het bakje weg met de kapotte verlichting en kwam tot de ontdekking dat ik de stekker van de verlichting bij het installeren in een klik aan, klik uit stopcontact had gestoken (ach,... een mens vergeet wel eens wat zullen we maar zeggen) en die hadden we na de stroomstoring dus in moeten leren en dan doet de verlichting het wel weer. hahahaha
Dat bakje dus niet weg gegooid maar op MP verkocht.
Ondertussen draait de bak nu ruim1.5 week en doet het op zich wel maar ik stoorde me mateloos aan dat lompe binnen filter en het is m.i totaal niet ideaal in een bak qua filtering.
Mijn vrouw snapte dat wel maar vond een extern filter eigenlijk overdreven voor het formaat bakje maar ik heb haar toch kunnen overtuigen en kwam heel toevallig afgelopen zondag een nagelnieuwe nooit uit de doos gehaalde Tetra EX 600plus filter tegen voor een leuke prijs en heb die maar gehaald en draait prima zo.
Ik weet het,.... lang verhaal,.... maar wel compleet hahahaha.
 
Goed verhaal, lekker kort ook!



Nee hoor dat is een flauw grapje. Van harte welkom op dit prachtige forum!


Ik vond het een heerlijk verhaal om te lezen! Erg herkenbaar en mooi dat je telkens van de situatie gebruik hebt kunnen maken om een maatje groter aan te kunnen schaffen. De ingebouwde filter is een herkenbare ergernis. Die dingen nemen enorm veel ruimte in en zijn lang niet altijd even geweldig. Ik heb er onlangs eentje verwijderd uit een Juwel 60 cm bakje en ik kan je zeker adviseren om dat te gaan doen. Of heb je dat inmiddels al gedaan?

"...Wat ik ook deed, 2 of 3 dagen later was alles groen."
Geef je wel plantenvoeding?


Nogmaals, van harte welkom op het AquaForum! :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan