Wat is er nieuw

oopsie larven in de bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Ja hij is fijn. Al een paar maanden leggen mijn fire red dame en blue titan man wekelijks een nest eitjes. Na een paar dagen zijn de eitjes dan weer keurig verdwenen, maar tot mijn grote schrik zie ik nu ineens een hele kudde zwiepstaarten in de bak!!! Ik ga er vanuit dat de natuur dit "probleem" ook vanzelf oplost of zit ik straks met een hele zwik vreemd gekleurde discusvisjes?

En dan nog een vraag, hoe werkt dat eigenlijk met jonkies,is het zo dat als je dus een gemengd koppel hebt, dat de jonkies zowel rood als blauw gekleurd zijn of is een deel dan rood en een deel blauw? Gewoon nieuwsgierig aangezien ik geen enkele ambitie heb om jonkies groot te brengen!

Geen idee wat daar van komt eigenlijk 🙂

Je zult in principe 3 slagen aantreffen:

Rode, blauwe en gemixte.

Gewoon DNA prioriteiten stelling....!

Greetzz Bigsmoke

Goh echt, kan het dan mixen? Dat zal lelijk zijn zeg! Oranje en blauw door elkaar!

Er zitten er nog steeds een groot aantal op de stronk, wel iets minder dacht ik net te zien als gisteren maar duidelijk aanwezig zijn ze wel.

Ik begrijp dat je ze niet wilt houden eigenlijk? heb je niet iets zwemmen wat eventueel de jongen eet?

Ik heb wel eens mooi kruisingen gezien hoor dus wie weet is het de moeite 1 of 2 exemplaren op te groeien

Nee ik wil ze zeker niet houden. Er zitten nog pakkumbeet 30 a 50 kardinaaltetra's in de bak, plus wat neven en nichten van pa en ma discus, plus twee ramirezi's en een aantal corydora sterbai. Genoeg leden die graag aan de sashimi willen, maar pa en ma bewaken het grut ontzettend goed, en zelfs een kardinaalvisje wat te hard kijkt wordt weggejaagd.

* fieuw* het levend buffet is gesloten, de larven zijn verdwenen.

Haha. Opgelost alweer

Haha, Nou fijn dat ze het zelf opgelost hebben.

Als je de ruimte hebt lijkt me geweldig om eens wat te experimenteren met discus kleuren combinaties. Vroeg zelf gedaan enkel dan met slangen en dat heeft goed uitgepakt voor me

Ik vind het fantastisch hoor, maar het probleem zit hem niet zozeer in de ruimte danwel in de kosten en het feit dat je dan met een heleboel discusvissen opgescheept zit die je weer kwijt moet zien te raken. Plus er gaat volgens mij heel veel tijd zitten in het onderhouden en opkweken van een nestje.

Ik laat dat heel graag over aan de pro's 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan