Wat is er nieuw

Op de grond liggende blackmollys

Kristy

Member
Lid geworden
5 juni 2021
Leeftijd
25
Hoihoi iedereen!! Ik had een vraagje! Mijn vissen ( Black Mollys) doen het erg goed ik heb ze ook al best een tijdje maar er viel me toch wel wat op, dat is dat als ik mijn kamer binnen kom dat al mn visjes op de bodem liggen als ik dan eenmaal het licht in mijn kamer aan doe gaan ze altijd wel zwemmen, maar is het normaal dat de black molly visjes zo rustig zijn in het donker? Ze hebben ook geen verlichting omdat de ingebouwde verlichting zo vel is, maar ik wou dit toch even navragen!

Als er geen licht is gaan vissen slapen!! de Black Mollies hebben niet zo"n heel grote zwemblaas en zakken dan langzaam naar de bodem. gewoon en normaal gedrag!
Als je het licht te fel vindt zou je kunnen overwegen om 1 of 2 velletjes printpapier op de glasplaat onder de lamp(en) te leggen.
Nog mooier als je 2 stukken doorzichtig kunststof plaat neemt ( die elkaar een beetje overlappen)en dan met schoolbordenlak ( is niet giftig) gewoon deze platen voor 60-70% verft in allerlei patronen, waarbij je overal wel wat openingen laat. dat gaat dan als je dat eenmaal onder je lampen legt, een heel mooi en zacht lichteffect geven.....!!

Vissen kunnen slapen en dat is afhankelijk van het licht.

Verder ben ik benieuwd op hoeveel graden ze gehouden worden en hoeveel liter het aquarium is.

Een felle lamp kan ook gedimd worden. Soms kan dat met dimmers en anders kan dit met drijfplanten. Deze zorgen voor schaduw in de bak. Ik zal wel aanraden de lamp 8 uur aan te doen pers dan, want anders groeien de planten niet. Hierdoor mis je ook de zuiverende functie van planten

Verder ben ik benieuwd op hoeveel graden ze gehouden worden en hoeveel liter het aquarium is.

Een felle lamp kan ook gedimd worden. Soms kan dat met dimmers en anders kan dit met drijfplanten. Deze zorgen voor schaduw in de bak. Ik zal wel aanraden de lamp 8 uur aan te doen pers dan, want anders groeien de planten niet. Hierdoor mis je ook de zuiverende functie van planten
60 liter aquarium, het aquarium is huiskamer temperatuur

Ahh jaa heel erg bedankt!

60 liter aquarium, het aquarium is huiskamer temperatuur
Dat is ook wel aan de koude kant voor een Molly. Ze horen warmer gehouden te worden. Doordat ze koudbloedig zijn worden ze sloom (en zwakker) bij koude temperaturen. Ik zou je willen aanraden een thermostaat er in te doen. Voor rond de 18-25 euro heb je al een thermostaatje voor deze bak..

Kikkervis bedoeld natuurlijk een thermostaat MET een verwarmingselement.....Niet elke thermostaat is tevens verwarming!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan