Wat is er nieuw

Op zoek naar een stille, compacte buitenfilter....

Floss

Well-known member
Lid geworden
4 april 2017
Hoi!
Ik weet het niet meer, iets met 'bomen en een bos'...
Ik ben eigenlijk op zoek naar een sterke, vooral stille buitenfilter voor mijn 80 liter aquarium.
En omdat ik geen mogelijkheid heb om deze filter te verbergen en dus in het zicht staat, moet hij zo compact mogelijk zijn...

Welke kan ik het beste aanschaffen? Ik zie er zoveel op internet staan, en dan denk ik JA! DIE IS HET! en dan blijkt hij weer veeeeeeel te groot te zijn.....
De breedte maakt mij niet uit, maar de hoogte wel, ik wil hem onder de 25 cm houden.

Nu heb ik een interne sponsfilter, en deze heeft niet de capaciteit die hij moet hebben, vandaar een wat krachtigere (buiten-)filter gezocht...

Wie heeft een goede tip voor me?

ik heb het gevoel dat dat een onmogelijke opgave is :petjeaf:

Ja onder de 25cm gaat zover ik weet niet lukken.

Je kan even naar de Fluval G3 kunnen kijken :!

Technische specificaties fluval G3
Fluval G3
Filterafmetingen L 25 x B 25 x H 25 cm
Aquariumcapaciteit 150 tot 300 l
Pompcapaciteit 230 tot 240 V7 50 Hz: 1.285 l/h
Mechanisch gebruik 520 cm²
Biologisch volume 2,36 l
Filtervolume 5,0 l
watercirculatie 700 l/h
transporthoogte 180 cm
capaciteit 230 tot 240 V/ 50 Hz: 17 W

Je kan even naar de Fluval G3 kunnen kijken :!

Technische specificaties fluval G3
Fluval G3
Filterafmetingen L 25 x B 25 x H 25 cm
Aquariumcapaciteit 150 tot 300 l
Pompcapaciteit 230 tot 240 V7 50 Hz: 1.285 l/h
Mechanisch gebruik 520 cm²
Biologisch volume 2,36 l
Filtervolume 5,0 l
watercirculatie 700 l/h
transporthoogte 180 cm
capaciteit 230 tot 240 V/ 50 Hz: 17 W

.... ik zie dat deze 545 euro is? ..... Of heb ik nu echt soep in mij ogen? (en zelf een interne filter nodig:stars:???)
Dat wil/kan ik eigenlijk niet uitgeven aan een filter...

ja dat gaat wel erg ver 😀

Tjee, wat een prijzen zeg.

Goedkoper zijn ze inderdaad makkelijk te vinden, maar de maximale hoogte van 25 cm word het probleem.

Klein kastje is lastig, aquarium staat op een rondom, oude werkbank... Dus voor het oog liever niet, maar als het echt moet dan is dat maar zo.

WACHT!!!!!

Is DIT iets???????????
(ook qua geluid?)

Het is een Eden 511-100 buitenfilter, tot 100 liter.

Ik heb met dat merk geen ervaring, anderen misschien wel.....

Klein kastje is lastig, aquarium staat op een rondom, oude werkbank... Dus voor het oog liever niet, maar als het echt moet dan is dat maar zo.

WACHT!!!!!

Is DIT iets???????????
(ook qua geluid)

Het is een Eden 511-100 buitenfilter, tot 100 liter.
Ik heb een eden 501. Superstil maar gaat heel moeilijk dicht. De 511 gaat anders open/dicht dus dat lijkt me geen probleem.

Ik heb een eden 501. Superstil maar gaat heel moeilijk dicht. De 511 gaat anders open/dicht dus dat lijkt me geen probleem.

Ik denk dat ik deze aan ga schaffen, ik zal hier mijn bevindingen zetten als ik hem binnen heb. Dank jullie voor het meedenken!

Update

ik heb het gevoel dat dat een onmogelijke opgave is :petjeaf:

Ja onder de 25cm gaat zover ik weet niet lukken.

Ik moet (helaas voor mij, maar zeker 10 punten voor jullie 😀) jullie gelijk geven...
Behalve die dure fluval komt niets écht in de buurt.

Ik had hier even de Oase FiltoSmart Thermo 100 weggezet, want mijn binnenfilter had gewoon te weinig power.
Deze is 24 cm hoog. Niet geluidsstil, je hoort hem net zo goed als een 'net aangeslagen koelkast' (weet geen betere omschrijving)
Geluid is aanwezig maar niet storend.

mcGWj1EywAm_6QRBm6cfCmbyipq2f2Fh.jpeg

Ondertussen had ik de Eden 511 besteld, deze zou 20 cm hoog zijn.
Bij het uitpakken bleek al snel dat hij ook 24 cm hoog is, en een kopie van de oase hierboven:

Zoek de 10 verschillen 😀
mcGWj1EywAm_6QRBm6cfCmbyipq2f2Fh.jpeg

De Eden komt waarschijnlijk van dezelfde fabrieksband gerold :juggle:
Zelfde sluiting, indeling, techniek, alleen uiterlijk verschilt door andere kleuren te gebruiken en een transparante filterbak te maken ipv een blauwe.
Toch nog even de Eden aangezet, en deze maakt ook op koelkastniveau geluid, dus gaat retour. Met het advies aan de leverancier om de hoogte-maten op hun site goed te zetten 😉

De Oase blijft dus :engel:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan