Opbouw 63ltr aquarium


J

JessieH

Guest
Sinds kort trotse eigenaar van een 63 ltr aquarium. Let wel ik ben een beginner..

Ik wil hier een terras in gaan maken en twijfel nu tussen de kant en klare terrassen van HS aqua stone terrace of er zelf een maken van lijsteen.

Van het kant en klare terras betwijfel ik of het zijnde een standaard maat overeen komt met hetgeen ik in mijn hoofd heb zitten.
En van het lijsteen vraag ik me af of het makkelijk te bewerken is, ik lees hier tegenstrijdige berichten over en of ik dit aan de bodem van mijn bak moet bevestigen en zo ja hoe?


Ik sta ruim open voor suggesties :thumbs:
 
Ik zou niks aan je bodem gaan bevestigen.
Dit is als het er later uit moet alleen maar lastig.
Als het goed is zou steen niet zwaar zat moeten zijn om te blijven liggen
Zo niet kan je wel een stukje plastic eronder maken waar je je grind of zand overheen gooit dit houd het dan naar beneden.
Ik weet niet wat voor materiaal dat kant en klare ding is maar natuurlijke producten staan vaak veel mooier.

Hou ook vast even rekening met je kleine bak.
Dit gaat wat visbestand betreft erg lastig worden omdat je waarschijnlijk nog niet het idee hebt hoeveel ruimte de meeste vissen nodig hebben.
Je bent dus beperkt qua keuze.
 
Dank voor de tips, altijd welkom.

Ga nu definitief voor de zelfmaak lijsteen, je hebt gelijk natuurlijk is altijd mooier!

Ik zit er nu aan te denken de stukjes lijsteen aan elkaar te lijmen.
Suggesties voor welke lijm ik kan en mag gebruiken?

Ook vraag ik me af aan hoeveel planten ik ongeveer moet denken voor mijn bak, ik wil hem niet heel dicht begroeid hebben ?
 
Wat veel doen is de bak helemaal vol planten. (zie je op tv ook bij die tuinprogramma's).
Hou er rekening mee dat de planten vaak nog heel wat groeien en met een dichte beplanten zal de helft kapot groeien door ruimte gebrek.

Dan is er nog smaak, hou je van een vol beplante bak of ben je meer van de open bak?
Ik zou gewoon even kijken naar wat je mooi vind en dan je planten gaan zoeken.

Bij veel webwinkels bieden ze ook wel sets aan.
Aquaplantsonline.nl hebben leuke sets vaak.
Zit een heel plantschema bij maar je kan ook gewoon je eigen gang gaan.
 
De stukken steen kan je gewoon met aquariumkit vastmaken.
 
Als ik het zou kunnen betalen dan zou ik voor de kant en klare gaan tenzij je vrij technisch bent.
Scheelt weer een stuk frustratie en de kant en klare zijn ook erg mooi vind ik.
Maar de keuze die moet jij natuurlijk maken.
Zoals al hier gezegd zou ik niks aan de bodem vastmaken.
 
Is het zelf bouwen van zon muurtje niet het mooie van alles?
Zelf zou ik zeker kiezen voor zelf bouwen puur omdat ik dit leuk vind.

Als je een beetje handig bent stelt het niks voor.
Heb je nou 3 linkerhanden dan word het wat anders, dan zou ik wel gaan voor de kant en klare.
 

Terug
Bovenaan