Wat is er nieuw

Opbouw Tetra extern filter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter navyblueboss
  • Startdatum Startdatum
N

navyblueboss

Guest
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom mijn tetra filter eigenlijk vanuit de fabriek de volgende volgorde van filtering aanhoud: keramische pijpjes, schuim, bioballen, schuim, kool, watten.

Kool haal ik er sowieso uit. Maar wat is de gedachte achter de gebruikte opbouw? Worden bijvoorbeeld de pijpjes dan niet heel snel vies?

Het water gaat toch eerst door de watten, dan door het schuim en als laatste de pijpjes. Dan worden ze toch juist niet vies zo heel vies.

Ludger zei:
Het water gaat toch eerst door de watten, dan door het schuim en als laatste de pijpjes. Dan worden ze toch juist niet vies zo heel vies.

Nee precies andersom, hij begint bij de pijpjes, eindigt bij de watten. (Als je begint met watten zit je filter ook zo dicht lijkt mij..?)

Ik dacht zelf meer aan schuim, watten, en dan de rest (pijpjes, bioballen, ect). Maar er zal toch wel een redenering achter de opbouw zitten?

OEPS! ik ben bang dat je gelijk hebt... volgens mij gaat de stroom precies de andere kant op?

navyblueboss zei:
Ludger zei:

Nee precies andersom, hij begint bij de pijpjes, eindigt bij de watten. (Als je begint met watten zit je filter ook zo dicht lijkt mij..?)

Ik dacht zelf meer aan schuim, watten, en dan de rest (pijpjes, bioballen, ect). Maar er zal toch wel een redenering achter de opbouw zitten?

Dit is wel goed.

Pomp zuigt het water door alles heen,dus begint bij de seporax ,dan omhoog.
Daarom is het onderop een smeerboel(Bacterie).

Aanzuig gebeurt door de pijpjes in de vakken.

Bertus zei:
Dit is wel goed.

Pomp zuigt het water door alles heen,dus begint bij de seporax ,dan omhoog.
Daarom is het onderop een smeerboel(Bacterie).

Aanzuig gebeurt door de pijpjes in de vakken.

Oke dus hij begint onderaan bij de pijpjes, en eindigt bij de watten?

Maar gaan die pijpjes dan niet vol vuil zitten? (lees: verstopt raken). Als er een laag slik over die pijpjes zit kunnen de bacteri�n in het materiaal toch nooit meer bij het water?

Ja,maar door het aantal stroomt het wel door.
En de bacterie zitten onder en in de porie van de pijpjes.
PLus het schuim neemt ook bacterie op.

Dat is bij elk filter waar de rotor in de kop zit.
Omhoog zuigen.

Andere vraag (past ook wel bij opbouw filter), ik wil mijn verwarming en CO2 in het filtersysteem maken. Nu weet ik dat je zo'n inline atomizer kan kopen om aan de outflow van je filter te hangen. Is er ook zo iets voor je verwarming? kan er niks over vinden namelijk.

Dacht het niet.
Zou ik toch los in de bak hangen.

ah ik heb iets gevonden. de Heizer ETH 200.

Kost wel zo'n 50 a 60 eurotjes.

Nog dank bertus voor de uitleg van het filter 😉

Hydor inderdaad, is ook prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan