Wat is er nieuw

opbouw van filter experience 150

• Onderwerp starter Onderwerp starter hdl1953
  • Startdatum Startdatum
H

hdl1953

Guest
Hallo mijn aqaurium wil niet helder worden hij staat nu 10 dagen te draaien,water laten testen is goed.ik filter nu van onder naar boven kool en dan blauwe filter 2mandje witte stukjes steen met daar boven op een witte filter de kool en fiters zijn nieuw.mij vraag is zit dit goed of moet het anders om.

Waarom heb jij kool onderop? Haal dat er maar uit.

Dan ceramiek onderop.

1 mandje met efimech eruit, doe daar een grove spons voor in de plaats.

blauw en wit in bovenste manden.

Heb jij de bodem goed gewassen?

Foto?

Hallo bodem is goed uitgewassen is grind ,opaanraden van winkel was kool het beste omdat die de nitraat en andere schadelijke stoffen er uit haalt.

Nitraat is voeding voor je planten.

Welke schadelijk stoffen?
Draait pas 10 dagen, die bak/

Maar, goed, wij zijn dom ,en hun weten het wel.

Laat je bak eens zien. zegt ons meer.
Heb je Bacterie in de bak gedaan?

hdl1953 zei:
Hallo bodem is goed uitgewassen is grind ,opaanraden van winkel was kool het beste omdat die de nitraat en andere schadelijke stoffen er uit haalt.

Kool kan inderdaad stoffen uit het water halen, maar ook goede stoffen. Nitraat is zoals Bertus al zei ook voeding voor planten. Vaak wordt kool gebruikt wanneer er medicijnen uit het water gefilterd moeten worden.

Ik zelf zou dit er ook uithalen, dit is helemaal niet nodig.

Wat voor aquarium heb je en welk filter moet het filteren?

Welkom op het forum trouwens!

Kool haalt ook voeding uit je bak en de planten hebben zeer zeker nitraat en fosfaat nodig. Dus geen kool gebruiken, maar alleen als je medicatie hebt gebruikt.
Welkom op het AF nog natuurlijk.

bacterie zit er is van easy life filter medium.
ik kan geen bak laten zien omdat ik geen toestel hebt.
zoals ik al schreef eerste mandje van onder naar boven gezien zit kool met daarop een blauwe filter matje, en het tweede mandje stukjes steen met daarop een witte filter matje.in de pot zit dus niets alleen in de mandjes.

ja dank je het is een eheim experience 150. en het is een tetra bak van 76x30x60 met een gebogen ruit.
ik wil er een chicliden bak van maken.

bacterie zit er is van easy life filter medium.
ik kan geen bak laten zien omdat ik geen toestel hebt.
zoals ik al schreef eerste mandje van onder naar boven gezien zit kool met daarop een blauwe filter matje, en het tweede mandje stukjes steen met daarop een witte filter matje.in de pot zit dus niets alleen in de mandjes.
ik heb mezelf nog niet voorgesteld maar mijn naam is Henk

Wat filtert kool wel en niet uit het water:

Stoffen die wel verwijderd worden:
Organische stoffen die het water geel kleuren (Gilvin)
Organische zuren
Hormonen
Prote�en
Vitaminen
Phenolen
Pesticiden
Nicotine
Antibiotica (medicijnen!)
Chelaten (evt. met de hieraan gebonden sporenelementen)

Stoffen die niet verwijdert worden:
Ammonia(k)
Nitriet
Nitraat
Kale sporenelementen als Ca2+, Mg2+, K+, Cl- enz.

Bedankt Kellemes! eindelijk nog eens iemand die [color:#FF0000]geen [/color]onzin verkoopt!

Loop de volgende keer deze winkel heel snel voorbij, want die weet duidelijk niets van waterchemie!

jammer dat onwetende beginners nog steeds door andere op het verkeerd spoor worden gezet, met zaken die gewoon niet juist zijn.

Bv, actievekool, telkens lees ik die moet er uit als je geen medicatie uitfiltert, en pas op na een tijdje laat hij alles weer los.
Actieve kool is een prima materiaal waarop bacteri�n zich op kunnen hechten, is de natuurlijke versie van keramische buisje en bolletjes.

JbMalawi

Hallo bertus mijn bak is nu kraak helder achter af bleek dat ik toch niet de bodem goed uitgewassen had bedankt voor de tip.

Goed zo ,Henk.

Fijndat hij nu weer goed is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan