Wat is er nieuw

opbouw van ons aquarium (2 meterbak) door Jojaca82

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jojaca82
  • Startdatum Startdatum
J

Jojaca82

Guest
315549_0_82_fb_img_1464563113149.jpg

Zoals hij bij de vorige eigenaar stond.

227874_0_82_20160605_225715.jpg

Hij staat binnen nu kan het schoonmaken en opbouwen beginnen.

223129jojaca82_0_82_20160608_154443.jpg

Achterwandje plaatsen

551747jojaca82_0_82_20160609_161018.jpg

Bodem en hout erin, het begint al ergens op te lijken.

978498jojaca82_0_82_img20160610wa0004.jpg

PLantjes erbij, water erin, pompen aan en het wachten kan beginnen

Ziet er al goed uit.
Stukker beter dan bij de vorige eigenaar.

Dankjewel!
En dan zijn we nog lang niet klaar, hihi. Er komen zeker nog meer schuilplaatsen in. We zijn alleen nog aan het kijken welke, cocosnoten of bloempotten vind ik niet zo mooi. Dus we zijn opzoek naar mooie 'rots'of 'steen' opties.

daar sluit ik me helemaal bij aan Rikkert
tjonge Jojaca82 daar heb je een behoorlijke klus aan gehad
en och arme vissen bij de vorige eigenaar en in zon inrichting huisvesten zou verboden moeten ;( :stom:

groet

jaap

De vissen zijn naar een discus lief hebber/kenner gegaan die nog ruimte over had. Ik vond het zielig om ze na een verhuizing, en bijbehorende stress, in de zelfde 'elende' terug te zetten.
En met de bak moest aan simpel schoonmaak werk al te veel gebeuren om dit te kunnen doen met vissen erin.

gelukkig maar zulke mooi vissen verdienen een goed onderkomen
goed gedaan :thumbs:

groet

jaap

Ik ben verliefd geworden op de apistogramma cacatuoide double red. Dus we gaan de inrichting verder aanpassen aan hun eisen.

Welke vissen erbij komen is nog niet zeker. We zitten te denken aan 2 of 3 kleine (max 12cm) L nummers maar welke weten we nog niet.
Corry's vind ik heel leuk maar is een bodem vis dus misschien niet de beste combo met de cacatuoides.

En discus vinden we mooi maar ben er nog niet helemaal uit of dat wat betreft temperatuur en waterwaardes een goede optie is. Maar een mooie, eventueel wat grotere, middenlaag blikvanger komt er wel in. Welke is alleen nog de grote vraag.

Behalve de cacatuoide is het nog een beetje vaag 😉

Klinkt allemaal goed.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Wow, is er ook een top 10 van lelijkste inrichtingen? Komt de eerste foto goed in aanmerking voor dat lijstje 🙂.

Jij gaat er zeker wat moois van maken! Leuk!

Dit wordt wel wat 🙂 😀

Paar kleine tips over ��n van de plantensoorten die jullie hebben, die Echindorus links (we gaan ervanuit dat het om Echinodorus bleheri gaat):
- Dat wordt joekels van makkelijk 30+ cm breed in diameter als ze een beetje willen aanslaan. En in de hoogte is het ook niet mis: bladeren van 40 cm lang op stelen van 20 cm lang hadden onze twee exemplaren in overvloed (en dat in een bakje dat dus te klein voor ze bleek).
- Geef die dus ook die ruimte. En, een kleibolletje (en wel meer dan eentje ;-)) lusten ze ook wel via hun wortels.
- Misschien kunnen jullie ze als grote groep gebruiken op ��n van de zgn. 'sterke punten'[/'gulden snede' van het aquarium.

Kort gezegd: ze komen daar zo in dat hoekje vast niet tot hun beste recht. Denk met bovenstaande info nog eens na over de plaatsing ervan ;-)

Dankje wel voor de tip masha en ivo.
Als ik het artikel goed begrijp zou bij voorbeeld het kleine stukje hout en die plant omdraaien al een betere plek voor de plant zijn. Klopt dat??

als je mooie natuurlijke schuilplaatsen zoekt moet je eens kijken naar jequitiba pods volgens mij zijn deze tegenwoordig wel te krijgen

Die pods, hebben wel kleine openingen,hoor.
Denk niet voor schuilplaats.

Bedoel je deze?

Misschien is het inderdaad wel beter om iets anders te zoeken voor schuilplaatsen, dit is niet zo heel groot.

Overigens zou het wel leuk zijn bij garnalen.

catappanl-savu-pod.jpg

Wat een joekel van een bak zeg!
Je hebt het al vele malen beter voor elkaar dan de oude eigenaar!

Het is inderdaad een grote bak. Maar dat was ook een bewuste keuze. We willen al jaren een aquarium maar geen kleintje. Het 'als je het doet, doe het dan goed' princiepe zeg maar 😉

Bedankt voor de complimenten en tips iedereen!!

Over de genoemde jequitiba : de 5 stuks die wij daarvan hebben zouden onze agassizii vrouwtjes lastig (misschien net op het randje) in passen.

ow die ik heb passen mijn borelli vrouwtjes prima in al moet ik wel zeggen dat er een redelijk verschil tussen de grootste en kleinste zit

en ik heb er toen een keer 50 gekocht bij een natuurwinkel voor 15 euro

Jojaca82 zei:
Dankje wel voor de tip masha en ivo.
Als ik het artikel goed begrijp zou bij voorbeeld het kleine stukje hout en die plant omdraaien al een betere plek voor de plant zijn. Klopt dat??
Je hebt het artikel goed begrepen 😉

Even een voorbeeldje erbij gepakt van hoe een tweetal Echindorus bleheri een mooie volle bos kan vormen op een sterk punt in het aquarium. Dit is ook een 2 meter aquarium, van forumlid Gertb.

Jullie kunnen er ook over nadenken dat enorm fraaie stuk hout wat meer prominent in de inrichting te plaatsen. Het is een stuk hout waar de inrichting voor een belangrijk deel mee gevormd kan worden. Bijvoorbeeld zodat die van iets links van het midden vooraan doorloopt naar iets rechts van het midden achteraan.

Dravik2 zei:
en ik heb er toen een keer 50 gekocht bij een natuurwinkel voor 15 euro
Welke winkel was dat? Ja als je er 50 aanschaft zitten er vast genoeg tussen waar een Apistogramma vrouwtje zeker in past.

de site is helaas niet meer online dacht dat ik er 27 had die meer dan ruim genoeg waren stuk of 10 waar ze net in konden en de rest was te klein

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan