Switchview
Well-known member
- Lid geworden
- 17 januari 2012
Alvast een starttopic voor mijn nieuwe aquarium, de aquatlantis fusion 100. Als vervanger voor de huidige 60cm bak.
Grotendeels gekregen voor mijn verjaardag van vrouwlief en schoonfamilie.
En wordt eind volgende week geleverd.
Technische details:
Afmeting aquarium: 102x40x60cm
Volume: 243ltr
Inhoud water: 188ltr
Afmeting meubel:102,5x40,5x83cm
Verlichting LED: 1x44W met led controller voor zon opgang en ondergang.
Filtratie: Biobox2: Easy Flux 600 pomp, EasyKlim 200W staafverwarming, filtermateriaal
De interne filter ros ik er gelijk uit, wordt een externe filter Eheim, jbl of Sera nog niet helemaal over uit. Suggesties welkom.
Het wordt een ZA achtige biotoop met kienhout, filterzand en enkele maaskeien.
Verder bladeren op de bodem. Enkele vallisneria, Javavarens en drijfplanten. En ik filter over turf.
Qua vissen neontetra's, corydoras, ancistrus soort en heb ook nog een gourami in m'n oude bak 🙂. Dit zijn de vissen die ik momenteel heb. Deze ga ik uitbreiden in de nieuwe bak.
Allereerst kit ik een achterwand erin. Oude bodem zoveel mogelijk overhevelen en aanvullen met nieuw zand. Oud water erin en aanvullen met vers kraanwater. Oude interne filter + externe nieuwe filter meedraaien. Na verloop van tijd interne filter eruit halen, of is het afdoende om een zooitje pijpjes uit de oude filter in de nieuwe te gooien ?
Dan de oude vissen in het water zetten.
Topic wordt komende tijd bijgewerkt als de aquarium er is 🙂
Grotendeels gekregen voor mijn verjaardag van vrouwlief en schoonfamilie.
En wordt eind volgende week geleverd.
Technische details:
Afmeting aquarium: 102x40x60cm
Volume: 243ltr
Inhoud water: 188ltr
Afmeting meubel:102,5x40,5x83cm
Verlichting LED: 1x44W met led controller voor zon opgang en ondergang.
Filtratie: Biobox2: Easy Flux 600 pomp, EasyKlim 200W staafverwarming, filtermateriaal
De interne filter ros ik er gelijk uit, wordt een externe filter Eheim, jbl of Sera nog niet helemaal over uit. Suggesties welkom.
Het wordt een ZA achtige biotoop met kienhout, filterzand en enkele maaskeien.
Verder bladeren op de bodem. Enkele vallisneria, Javavarens en drijfplanten. En ik filter over turf.
Qua vissen neontetra's, corydoras, ancistrus soort en heb ook nog een gourami in m'n oude bak 🙂. Dit zijn de vissen die ik momenteel heb. Deze ga ik uitbreiden in de nieuwe bak.
Allereerst kit ik een achterwand erin. Oude bodem zoveel mogelijk overhevelen en aanvullen met nieuw zand. Oud water erin en aanvullen met vers kraanwater. Oude interne filter + externe nieuwe filter meedraaien. Na verloop van tijd interne filter eruit halen, of is het afdoende om een zooitje pijpjes uit de oude filter in de nieuwe te gooien ?
Dan de oude vissen in het water zetten.
Topic wordt komende tijd bijgewerkt als de aquarium er is 🙂