Enige tijd geleden ben ik voor mijn 54L bak van een Tetratec EX400 naar een EX600 overgestapt i.v.m. het gebruik van een inline heater en reactor. Deze heeft een tijdje gedraaid en toen liep de opbrengst langzaam terug. Vorige week er schone filterwatten in gedaan en de leidingen en reactor schoongemaakt. Toen was de opbrengst wat beter. Nu valt me op dat de opbrengst weer terugloopt. De stroming in de bak is minimaal. Dit zou toch niet moeten kunnen met filter met een theoretische capaciteit van 630L per uur?
Als ik het filter schudt komt er niet veel lucht uit. Het filter bestaat uit 3 mandje gevuld met:
-keramische buisjes afgedekt met grove spons
-bioballen afgedekt met grove spons
-bioballen + Purigen, afgedekt met witte standaard filterwatten van tetra
Op de inlet van het filter heb ik een voorfilter gemaakt van een standaard spons van een sponsfilter. Deze heb ik aangepast zodat hij op de korf past en deze heb ik vorige week ook nog uitgespoeld.
Iemand een idee wat ik verder nog kan doen?
Als ik het filter schudt komt er niet veel lucht uit. Het filter bestaat uit 3 mandje gevuld met:
-keramische buisjes afgedekt met grove spons
-bioballen afgedekt met grove spons
-bioballen + Purigen, afgedekt met witte standaard filterwatten van tetra
Op de inlet van het filter heb ik een voorfilter gemaakt van een standaard spons van een sponsfilter. Deze heb ik aangepast zodat hij op de korf past en deze heb ik vorige week ook nog uitgespoeld.
Iemand een idee wat ik verder nog kan doen?