Wat is er nieuw

Opeens killifan.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nienepien
  • Startdatum Startdatum
N

Nienepien

Guest
Door een misverstand, heb ik in plaats van halfsnavelbekjes killivissen.
Nu ben ik daar niet ongelukkig mee, want ze zijn geweldig. Wel eten ze als slootgravers en volgens mij hebben ze al paaigedrag laten zien (zie foto's).

OiDX2_8PXyqrp5xPFky1BlNuDGActAoT.jpeg


OiDX2_8PXyqrp5xPFky1BlNuDGActAoT.jpeg


Nu mijn vraag. Valt deze soort nog te combineren met een andere killi of hebben jullie do's en dont's wat betreft combinaties met andere vissen?

Ik heb drie mannen en drie vrouwen. Is dat een goede combinatie? Tot nu toe zie ik weinig rivaliteit.
 
Geen verstand van je vraag maar je vissen zijn mooi hoor
 
Wauw wat een mooi visje! Wat is het voor soort, of weet je dat niet?
 
schitterende killi's

vaak kun je deze visjes beter 2 vrouwen op 1 man houden (verhouding)
omdat de mannen de vrouwen nog wel eens achterna willen zwemmen en zo de aandacht wat beter verdeeld word.

het kan zo zijn dat ze het mos induiken om eitjes te leggen! (hangt een beetje van de soort af)
richting andere killi's kunnen ze agressief worden (vooral de mannen)

hoe groot is je bak?
weet je welke soort dit is?

de meeste killi's stellen veel eisen aan het water!
 
Hoi Nienepien,

Ze eten niet alleen als slootwerkers maar zijn meestal de gehele dag bezig met voortplanten of ruziemaken.
Een aphyosemion of nothobranchius soort zou prima passen, deze blijven meestal iets lager.
Kijk uit met kleine visjes, die vissen van jou lusten wel wat!
Ik had mijn buurman een stel Aphyosemion gardneri gegeven (volwassen) met de mededeling dat ze wel levend voer moeten eten, ze hebben dus zijn hele school kegelvlek barbeeltjes opgegeten...
Krijg het nog vaak te horen van 'm 😀

Groetjes en veel killiplezier, John.
 
Ja dat jagen en voortplanten herken ik ook direct.
 
Ik heb ze gekocht bij de killiclub en die raadden aan 1 op 1. Ook geen speciale eisen per vis. Ik heb nu drie soorten:

Aphyosemion australe - Kaap Lopez
Rivilus Cilindraceus
Lineatus

Tot nu toe gaat het uitstekend. Mijn zwager hangt tegen de PH7. Na mijn vakantie ga ik een mop maken.
 
RRJ zei:
Bij toeval de soort ontdekt die je hebt Aplocheilus lineatus 🙂

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... s-lineatus

Ik begrijp wat je bedoelt, maar mijns inziens is het geen aplocheilus lineatus. Als het dat wel zou zijn dan zouden ze
1. De gold versie zijn
2. veel geler/groener moeten zijn

Deze vissen vind ik een veel minder uitgesproken van kleur, maar wel veel mooier! 🙂
 
Als ik bij dat hobbykwekers linkje kijk dan zie ik daar ook een kleurvariant die hier heel veel op lijkt. Maar het zou goed kunnen hoor.
 
Je hebt meer kleurvormen dan de Gold versie.

Afgaand op de oogkleur, vinvorm en bouw zeg ook ik Aplocheilus lineatus of een nauw verwante Aplocheilus.
 
Nou dan wil ik wel weten Nienepien ze gekocht heeft dan! Die komen er bin mij ook in de bak 🙂

Vind ze echt kleine pareltjes.

@Botia, daar was ik me niet van bewust
 
mooie vissen , killi vissen vind ik ook zeer mooi, enkel ze leven niet zo lang (wat in de natuur ook zo is).
 
senne zei:
mooie vissen , killi vissen vind ik ook zeer mooi, enkel ze leven niet zo lang (wat in de natuur ook zo is).
De zg seizoens vissen leven idd niet heel erg lang. Maar vele soorten leven met gemak 3 jaar.
 
BCVEYGuphf_CcePoYD8yBt7Ojp7g6Gk1.png

Meneer Lineatus

BCVEYGuphf_CcePoYD8yBt7Ojp7g6Gk1.jpeg

Mevrouw Lineatus

BCVEYGuphf_CcePoYD8yBt7Ojp7g6Gk1.jpeg

Leo en Lennard Lineatus
 
Zijn dit dezelfde dieren als op de eerdere foto's? Dan waren ze op de eerste foto's nog in de stresskleuren.

Dit is Aplocheilus lineatus "Gold"
 
Dat wist ik al, ik snap de discussie niet zo goed.
 
goed gevuld buikje van het vrouwtje, mooie foto's
visjes zien er gezond uit!
 
Je toont op de eerste foto's vissen die qua kleur niet op de Aplocheilus lineatus "Gold" lijken. Dus we dachten dat het mogelijk om een nog vrij onbekende kleur variant ging of een kleurvariant van een ander nauw verwant soort.

Ws waren jou dieren nog in de stresskleuren.

Zo kennen we ze.

mW1LCnqSl5VC_EAV7Q1rKPBo9ThG6_I5.jpeg


En niet zo

mW1LCnqSl5VC_EAV7Q1rKPBo9ThG6_I5.jpeg
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan