Wat is er nieuw

opgestart aquarium heeft gladdigheid

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
30
Locatie
Driebergen
hallo,

ik ben mijn betta bak aan het opstarten, draait nu 5 dagen.

alleen is de bak nog mistig (wat kan) maar het glas is heel glad, alsof er een slijm laagje opzit.

zelfde geld voor het hout en de drijvers.

heb dit nooit eerder in een (opstartende) bak gehad dus is dit normaal of ?

PS: had de voorruit gister schoon gepoetst maar vandaag was die weer net zo glad.
 
Ja hoor, dat is redelijk normaal. Waarschijnlijk is het ook een beetje bruin van kleur. Dat zie je vaak in bakken die worden opgestart en kan enkele weken duren voordat het weg blijft.
 
bruin is het ook ja, maar dat zal ongetwijfeld ook door het stuk hout komen.

iemand van jullie ook wel is last van schuim gehad?

195732_0_82_dsc_0580.jpg


haalde er een klein beetje water uit met een slang en dat ging schuimen, nu heb ik er net een luchtpomp in gehangen en dit is na 5 minuten het resultaat.

heb dit ook nog nooit gezien dus als iemand kan bevestigen dat dit ook "normaal" is.
 
Dat gladde zijn bacteri�n op je glas. Dat is normaal🙂
 
Die bubbels komt van je luchtpomp, is geen probleem. Zoals ik zie op de foto lijkt dit puur daardoor, zet je luchtpomp eens even uit, gaan de bubbels weg na een tijd ?

Als het blijft kan het ook een kraamlaag zijn.
 
als je niet had geschreven dat de bak nog aan het opstarten is hadden mensen nog aan een giga schuimnest gedacht 😀
 
haha ja dat had gekund ja 😀

als de pomp uitgaat is het binnen 2 minuten weg, maar heb het in andere bakken nooit dat het zo "erg" is. zal wel goedkomen.
 
ik ga toch maar weer even pesten.

vandaag deed ik de kap open en er kwam een gore lucht uit het aquarium zetten niet normaal.
ergens moet er iets niet goed zitten.

heb alles eruit gehaald op de bodem na, en die nog maar een paar keer in de bak zelf goed uitgewassen.

de steen die erin zit nog maar is even met een tandenborstel nagelopen daarna... heb er een half uur op staan boenen en nog komt er "spul" vanaf, het het gevoel dat het klei is.
soms is een 10Liter emmer in 1x bruin als ik er de borstel langs haal :S

iemand tips om een (dragon stone) steen goed schoon te krijgen?

heb ze al eerder gehad en daar nooit last van gehad maar dit lijkt een rampen steen.
 
Toevallig heb ik er van de week twee binnen gekregen en met het schoonmaken kwam ik de ene na de andere verrassing tegen.

Er zaten bij mij namelijk allemaal verborgen gangetjes en holle ruimtes.

Als je met een dun schroevendraaiertje even in elk hoekje en gaatje peurt, dan vallen er soms hele klodders uit en heb je weer een nieuwe gangetje ontdekt 😀

Daarna ging ik met wattenstaafjes (daar waar de tandenborstel niet komt) erin om er nog meer los vuil uit te halen.

Super leuke grotjes voor de garnalen. 😛
 
haha nou.. dan pak ik mijn gereedschapskist er maar bij 😀

bedankt voor de info ik ga mijn best doen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan