Wat is er nieuw

Opgezwollen dwergklauwkikker ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sora
  • Startdatum Startdatum
S

Sora

Guest
Beste mensen op het forum,

Ik heb sinds een aantal weken ( misschien zelfs al een maand of 2 ) een aantal dwergklauwkikkers en heb als laatst nog een albino dwergklauwkikker erbij genomen ( Dacht eerst dat het een klauwkikker was maar heb op dit forum te horen gekregen dat het toch een dwergje was ).

Nou heeft diezelfde albino dwergklauwkikker sinds een aantal dagen ineens een ontzettend opgezwollen buikje, zelf dacht ik eerst dat die gewoon erg dik was maar mijn vriendin maakt zich er steeds meer zorgen over en denkt dat het misschien toch iets te maken zou kunnen hebben met een ziekte.

Ik zal even een foto van de kikker erbij zetten, en ik hoop dat jullie misschien iets meer weten! Alle informatie is welkom!

Groeten
Sander

kikker1.jpg
kikker2.jpg

Ik weet het niet zeker maar het is denk ik lucht wat in hem zit, heeft hij/zij moeite met omlaag zwemmen na het ademhalen?

Ik heb ook een albino maar deze van jou is extreem zeg. Ik weet niet wat het kan zijn maar misschien lucht. Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht?
Het is belangrijk dat deze nog wel makkelijk lucht kan happen aan het oppervlak. Ik neem aan dat je niet teveel voert en dat de anderen normaal zijn.

Ik heb hem gekocht in een dierenspeciaalzaak en ik gooi het voer gewoon in de bak aangezien ik ook nog wat corydoras erin rond heb zwemmen en die lusten ook wel tubifex.

Omlaag zwemmen is naar mijn idee niet zo'n groot probleem voor hem en lucht happen gaat ook goed dus ik heb geen idee

Ok, want die albino zijn erg lastig te krijgen namelijk. ik kijk op de beurs ook nog even voor 2. Ik heb nu 4 gewone en 1 albino.

Ik voer ze 3x per week en dan meestal diepvries in een schaaltje of Reptofrog van Tetra. Elke dag is niet nodig want ze worden snel te dik heb ik gehoord.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan