Wat is er nieuw

Opnemen voeding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Katy707
  • Startdatum Startdatum
K

Katy707

Guest
Ik voeg op twee dagen in de week vloeibare plantenvoeding toe.
Op maandag en op vrijdag.
Easylife Profito.

Hoe lang duurt het voordat alles volledig is opgenomen?

Want ik wil het er namelijk niet weer uithalen door een waterwissel.

Nu ververs ik natuurlijk niet meteen erna, maar ben gewoon benieuwd hoe lang zo iets duurt.

Ik kan het meten ja.

Maar staat er niet bijvoorbeeld 24 uur voor?

Dat alle stoffen na 24 uur zijn opgenomen ofzo?

Dat ligt aan of je planten het hebben opgenomen.
Als je het in een bak water doet zonder planten duurt het heeeeel lang voordat het opgenomen is

Ok, dus toch gewoon testen door te meten 🙂

Het filter absorbeert de stoffen niet?

Je kunt daar geen tijd voor geven. Hoeveelheid planten en bewoners. Soorten planten. Hoeveelheid licht. Deze bepalen ook hoeveel voeding en hoe snel opgenomen wordt.

Mascha&Ivo zei:
Harmen.L zei:
Katy707 zei:

Nee hoor die haalt die kleine deeltjes er niet uit
Tenzij er actieve kool in het filter zit, toch?

Daar zijn de meningen over verdeelt. Uit ervaring zeg ik dat het actieve kool de voedingstoffen er helaas uithaalt.
Nog hardnekkiger is het sprookje dat uitgewerkte actieve kool in een extern filter een broedplaats zou zijn voor biologische bacterieen, wat onzin is want een extern filter is zuurstofarm.

Gummiebeer zei:
Nog hardnekkiger is het sprookje dat uitgewerkte actieve kool in een extern filter een broedplaats zou zijn voor biologische bacterieen, wat onzin is want een extern filter is zuurstofarm.

Dat is echt onzin!
Dat wil dan zeggen dat elke potfilter nutteloos zou zijn voor biologische filtering.
Als ik 100% saturatie van O2 heb, komt dat water dus ook in mijn filter terecht.
Als je je filter dan goed indeelt, kan die zuurstof effici�nt gebruikt worden.
Er komen wel degelijk bacteri�n op kool, en ze zorgen er zelfs voor dat organisch afval terug word afgebroken word dat op de kool zit.

Gummiebeer zei:
Mascha&Ivo zei:
Harmen.L zei:
Katy707 zei:

Nee hoor die haalt die kleine deeltjes er niet uit
Tenzij er actieve kool in het filter zit, toch?

Daar zijn de meningen over verdeelt. Uit ervaring zeg ik dat het actieve kool de voedingstoffen er helaas uithaalt.
Een Externe filter is gedeeltelijk zuurstof rijk en arm. Hangt van de filtermaterialen af, Sera Siporax is bijvoorbeeld geschikt voor Anaerobe en aerobe bacteri�n.

Actieve kool kan de chelatoren opnemen waardoor plantenvoeding niet echt effectief meer is voor planten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan