Opnieuw beginnen met Guppen...

I

ikbenFrits

Guest
Nadat ik een paar maanden geleden was gestopt met guppen ga ik het opnieuw proberen met Guppen...

Ze komen volgende week in een juwel rio 125 met veel lage beplanting.
in deze bak zitten ook een man en vrouw ancistrus.
en
3 corydoras sterbai.
de bak staat op 24 graden en de water waardes zijn oke.

Nadat de neon tetra's overgeplaatst zijn naar mijn andere rio 125, ga ik het water verversen met 50% en de bak weer proper maken.

Ook komen er nog drijfplantjes in als extra beschutting.

hier nog even 2 foto's

nieuwe guppen bak (1).jpg


nieuwe guppen bak (2).jpg
 
Waarom steeds weer guppen Frits?
 
omdat er weinig andere vissen zijn die ik mooi vind om te houden.
ik heb niets met platy's of gouramis. en maanvissen kan ook niet, discus al helemaal niet.

maar dan blijven er nog wel 100 soorten over waar ik allemaal geen kennis van heb.
 
omdat er weinig andere vissen zijn die ik mooi vind om te houden.
ik heb niets met platy's of gouramis. en maanvissen kan ook niet, discus al helemaal niet.

maar dan blijven er nog wel 100 soorten over waar ik allemaal geen kennis van heb.
Die kennis kun je opdoen, en er is genoeg kennis op het forum.;)
Er zijn heel veel soorten vissen, het kan bijna niet, dat je maar 1 vis mooi vind.:daisy:;)
 
Tja, smaken verschillen maar na alle ellende die je al hebt gehad zou ik ze in elk geval niet uit de lfs gaan halen:deal:. Arnold heeft goede vissen heb ik gehoord maar toch hoor je zoveel slechte ervaringen met Guppen uit de lfs dat ik dat zeker niet zou doen.
 
nee ik vind corydoras en ancistrus ook leuk, en die heb ik ook wel zwemmen.
neon's zijn ook mooi.
maar voor de rest weet ik het niet.
 
mijn neon's over gezet van de ene bak naar de andere bak. kwam nog 1 vergeten gup tegen in die andere bak.
 
ik koop volgende week mijn guppen via marktplaats. heb er al wel een bod uit gedaan. €0,50 per volwassen gup.
 
mijn neon's krijg gewoon nog steeds 2x per 24uur te eten. en de temperatuur van de beide bakken is hetzelfde.
24 graden
 
nu de toekomstige bak voor de guppen proper maken
 
Kijk bijv. deze site's eens door. Ik zie er telkens weer andere mooi vissen.

om hier even op terug te komen... er zijn 1094 verschillende soorten zoetwater vissen.
de keuze is reuze. maar ik hou het bij de guppen en wil mij proberen daar eigen van te maken.

1094.jpg
 
om hier even op terug te komen... er zijn 1094 verschillende soorten zoetwater vissen.
de keuze is reuze. maar ik hou het bij de guppen en wil mij proberen daar eigen van te maken.

Bekijk bijlage 12788
Op hobbykwekers wel, maar op de andere site nog veel meer.;)
Het is jouw keuze, dus hopelijk blijven de guppen leven, en krijg je veel kleintjes.:daisy:
Mischien ben je over een paar jaar wel de guppenexpert van het forum!:D:D;)
 
Mischien ben je over een paar jaar wel de guppenexpert van het forum!

Of ik expert word is de vraag, maar ik ga me er wel meer in verdiepen...
 
Waarom geen Endlers? Ze zijn sterker en eten hun eigen jongen niet.
 
ik heb nog nooit iets met Endlers gehad.
 
dit zijn nu mijn waterwaardes na een wissel van 50%.

mijn Fe test geeft aan 0,3.
lijkt mij wel redelijk Oké.

test 29-4-2017 ancistrus.JPG
 
Dat maakt toch niets uit? De verzorging is identiek aan die van Guppen. En ik denk dat je daar veel meer plezier aan gaat beleven dan aan Guppen.
 
ik hou het graag origineel met alles, qua bakken en verlichting maar ook qua vissen.
mijn juwel rio 125's zijn beide origineel met originele led van juwel en filter met verwarming van juwel.

qua vissen ben ik net zo. doe mij maar het standaard gebeuren. de Gup of ancistrus gewoon standaard.
 
Nou aan Frits raken we alleen maar Guppen kwijt geloof ik:D:D
 
Door toeval heb ik nu al weer een bak vol guppen.
iemand van marktplaats belde mij en zei: ik heb nog wel 30 guppen te koop + 1 baby albino ancistrus.
ze wilde er 10 euro voor hebben ik en ben akkoord gegaan.
Net op gehaald en nu de bak weer vol guppen, meer dan 30 stuks.
 
ja op de wereld...
maar in nederland verkrijgbaar dan?


O zo bedoelde je dat. Ja de cijfers weet ik niet natuurlijk.

Nou gefeliciteerd met de nieuwe Guppen dan maar;). Nu maar hopen dat het beter gaat dan in het verleden.
 
Zolang Frits er geen Guppen van andere stammen bij gaat zetten (kruisbesmetting) zal het wel goed gaan.
 
Nu maar hopen dat het beter gaat dan in het verleden.

Ja andere bak met dezelfde temperatuur, moet goed komen dacht ik zo.

en mijn neon's vermaken zich prima.
mijn guppen net gevoerd met een tablet aan het raam, even wennen maar dat komt goed.
 
kleine update:
vandaag heeft Peter mijn goudvissen opgehaald en guppen van een paar maanden gebracht.

heb de bak nu al weer aardig vol.

guppen 30-4-2017.JPG
 
Daar heeft John wel een punt want 30 zijn al knap veel en straks nog allemaal jongen erbij. Zoveel kan weer problemen geven misschien.
 
Ok, ik dacht dat hij er 30 had gekocht:stars:
 
En er zijn weer Guppen van een andere stam bijgezet wat voor flinke problemen kan zorgen.
 
Tip komt wel te laat , maar in Belgie is er een Guppyclub waar de leden zuivere soorten kweken .
 
wees gerust, nu al dagen later is de helft al weer weg.
mannetjes en sluierstaart vrouwen verkocht voor €0,50 per stuk.

Er is wel een nieuwe ancistrus man bij gekomen en die moet dan voor jongen zorgen bij mijn albino ancistrus vrouw. die ik al had.

wees gerust.JPG
 
Terug
Bovenaan