Opnieuw beginnen met Guppen...


humor
 
Nu nog begrijpen welk soort humor en we zijn er .
 
Rouwtetra s staan er wel om bekend dat ze jonge visjes eten dus die houden de populatie wel in stand denk ik.
 
Het mag dan wel vrijdag de 13e zijn, maar wij blijven genieten van onze hobby.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het mag dan wel vrijdag de 13e zijn, maar wij blijven genieten van onze hobby.


  • Het is niet toegestaan om berichten met linken (naar andere forums en sites) te plaatsten om stemmen te winnen.
  • Zie het reglement hiervoor.
 
een voer tabletje voor mijn guppen vandaag.

001.JPG
 
ja dat krijg je met 20 guppen he.
 
Ja en dan zie je ze op de foto op een kluitje natuurlijk.
 
jeps
 
nu is het wachten op jonkies
 
Ik denk dat Frits liever 20 mensen vrouwtjes had ipv 20 Guppenvrouwtjes... :p
 
Ik denk dat Frits liever 20 mensen vrouwtjes had ipv 20 Guppenvrouwtjes... :p

Hugh kon dat makkelijk de baas inderdaad maar dat talent is maar weinigen gegeven denk ik.
Met 20 vrouwen is Frits een vogel voor de poes vrees ik... :D:D

(dit geldt voor de meeste mannen hoor, dus neem het vooral niet te persoonlijk, Frits...)
 
de eerste dode gup is een feit, helaas...
 
ja
 
nee het was een blank/geel vrouwtje
 
Je hebt er geen geluk mee Frits of beter gezegd je blijft ermee klooien merk ik nu er alweer sterfte is
 
ja balen is het wel. maar ik stop niet meteen. het kan aan het voeren liggen, of toch een besmetting maar daar ga ik niet van uit.
 
Die Guppen uit dierenwinkels zijn zwaar producten van zware inteelt, die hun leven hebben doorgebracht in water wat vol zit met medicijnen en wat ook nog vrij zuur is (regenwater). De overgang naar aquaria is dus behoorlijk. En aangezien Frits ook nog eens overal en nergens Guppen vandaan haalt krijg je ook nog eens het zgn kruisbesmetting en dan is het helemaal circus. Daarnaast zijn deze Guppen vaak al halverwege hun bereikbare leven.

Goede Guppen kun je bv via deze website bestellen. http://slingerguppy.nl/index.html

Dan heb je jonge gezonde dieren die gewend zijn aan gewoon leidingwater zonder medicatie. Ze kosten dan wel het meer dan winkelguppen maar je hebt er veel langer plezier van.
 
Moscow Green

€ 20

voor 1 guppen koppel??
Die is gek!!
 
Moscow Green

€ 20

voor 1 guppen koppel??
Die is gek!!
Eigenlijk ben jij juist gek bezig. Je koopt keer op keer Guppen die zeer zwak zijn en je nog geen half jaar in leven kunt houden. Die Guppen van 20 euro per koppel zijn veel sterker, leven lang en zijn goed na te kweken.

In feite ben je veel meer geld kwijt met al die guppen uit dierenzaken ipv dat je eens in iets goeds investeert ga je steeds weer de fout in.
 
ok botia
 
Al die Guppen van jou 26x 2 euro = €52 euro wat je vrij snel weer door het toilet spoeld. Dan kun je beter 50 euro voor wat goeds uitgeven.

Je kan ook Endlers houden die zijn sowieso sterker en ook niet zo heel duur.
 

Terug
Bovenaan