Opnieuw EVSA stuk?

bderooij

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2014
Berichten
4,301
Leeftijd
40
Locatie
Enschede
Hoi!

Iets meer dan een jaar geleden heb ik mijn EVSA moeten vervangen. Nu ben ik opnieuw aan het sukkelen met mijn verlichting en ben bang dat het opnieuw de EVSA is.
De verlichting gaat meestal wel aan maar na een tijdje valt alles ineens uit. Als ik de stekker eruit haal en er opnieuw insteek gaat het geheel weer branden, ergens tussen de 5 seconden en 30 minuten.
1 van de TL's heeft een zwarte plek aan de rand, de ander lijkt ook iets donker te zijn, dus ik heb al nieuwe balken bestelt (Philips, niet te duur want wil nogsteeds over naar LED) maar ik ben bang dat de EVSA het opnieuw heeft begeven of dit binnenkort gaat doen. Is dit normaal? Een levensduur van net iets meer dan een jaar lijkt me wel erg beperkt...
 
hallo zou eerst even afwachten wat de unit doet met de nieuwe buizen
is heel goed mogelijk dat het daar aan ligt


groet

jaap
 
Ik hoop erop, de buizen zijn inclusief verzenden net aan 8 euro. EVSA was een stukje duurder, helaas.
Tijdelijk hangen er nu 4 ledstripjes in van de Ikea die ik provisorisch waterdicht gemaakt heb. Geeft een mooi effect maar veel te weinig licht om als echte verlichting te behouden.
 
Normaal zou zo n ESVA het toch langer dan 1 jaar moeten doen denk ik. Anders wordt het een duur grapje steeds. Hier draait die al 4-5 jaar zonder problemen.
 
Daar ga ik ook vanuit ja. Heb er een Vossch &Schwabe ingehangen vorig jaar, juist niet bezuinigd zodat ik een paar jaar door kan.
Even de lampen afwachten, ze staan klaar thuis.
 
Maar zit daar dan geen garantie meer op? Misschien is het met de nieuwe lampen wel verholpen.
 
Update: En er was licht! En ik zag dat het wat geler was dan we gewend zijn ;)
Ik dacht een 830 lamp te hebben besteld, maar blijkbaar is het een 827. Die is best wel gelig, maar het geeft een mooi effect. De andere is een daglicht balk, en alles doet het weer prima. Niet uit gegaan, helemaal top.
Blije visjes, blije vrouw, blije Ben,
 
kijk iedereen blij goed geregeld :thumbs:


groet

jaap
 
Update: En er was licht! En ik zag dat het wat geler was dan we gewend zijn ;)
Ik dacht een 830 lamp te hebben besteld, maar blijkbaar is het een 827. Die is best wel gelig, maar het geeft een mooi effect. De andere is een daglicht balk, en alles doet het weer prima. Niet uit gegaan, helemaal top.
Blije visjes, blije vrouw, blije Ben,

Toppie dus. Ja de 827 is vrij gelig maar persoonlijk vindt ik dat wel mooi. Ik gebruik vaak de 830 hier.
 
Ik vind het ook zeker niet misstaan, alleen de Rasbora's kleuren mooier onder de 865 die er ook in zit.
 
Terug
Bovenaan