Wat is er nieuw

Opnieuw voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Juriaan
  • Startdatum Startdatum
J

Juriaan

Guest
Hoi,
Ik ben Juriaan 38 en gelukkige vader van een meid en een jongen.
In het verleden zat ik al op dit forum, al was ik toen niet dagelijks actief hierop.
Toen was ik in het bezit van een 720liter bak. Helaas heb ik deze door opleidingen en verhuizing van de hand moeten doen.

Maar nu heb ik de hobby, samen met mijn zoontje opgepakt.
Nu is aan het indraaien een 350liter bak. De Juwel trigon, hoekbak.
De inpandige pomp is eruit gehaald. En hij draait op een externe pomp. De Serra uvc-xtreme 1200.
3d achterwand erin gemaakt, op wijze dat de pompen/verwarming etc. uit het zicht zijn weggewerkt.
Verder een luchtpompje van JBL voor extra zuurstof.

Afgelopen woensdag is hij gevuld en hij is nu aan het indraaien. De eerste vissen zullen er na de vakantie in gaan komen. (Na vier augustus)

Nu is het even geleden dat ik met mijn hobby bezig was. Dus ik heb ook een paar vragen.

De verlichting laat ik nu als volgt branden:
8uur achterste en kleinste lamp aan.
9uur voorste lamp ook aan.
19uur voorste lamp uit.
21uur achterste lamp uit.
Dus beide lampen branden vol 10uur op de dag. En ik kies bewust voor een opbouw en afbouw,aangezien dit volgens mij goed is voor het bioritme van de planten en vissen .
Maar tips hierover zijn welkom.

Verder heb ik een externe luchtpomp van JBL. (Zie foto) hoe vaak en hoe lang kan/moet deze aan op de dag?

Het is alweer een heel verhaal geworden...
In een ander topic kom ik wel terug op het visbestand wat ik in samen spraak met mijn zoontje erin ga doen.

Groet

IMG_20180625_085903.jpg

IMG_20180625_085909.jpg

IMG_20180625_112719.jpg

IMG_20180625_112734.jpg

Welkom Juriaan,
Een luchtpomp heb je in principe niet nodig.
10 uur licht per dag kan, maar je planten zullen wat meer voeding gaan vragen dan, maar dat is ook afhankelijk van de soort planten en de intensiteit van de lampen.

Welkom!

Zie ik nu kwallen???

Welkom op het forum.

Welkom terug op Aquaforum Juriaan en die plek was bestemd voor zo'n bak.

Welkom op het forum, en wat een leuke bak!

Welkom! Mooi aquarium! Veel plezier met de hobby samen!!

Zou niets voor mij zijn die kwallen, maar ik vind ze stiekem toch wel grappig 😀

Perfecte plaatst voor zo'n bak inderdaad! Benieuwd wat je er van gaat maken. Al bekend welke vissen je in de bak wilt gaan houden?

Welkom. En zo leuk, als je kinderen hebt, plaats je toch weer net andere dingen in een aquarium. Mijn kinderen willen heel graag een kasteeltje. Ach wie weet komt er ooit een tweede bak.

Je kan zeggen wat je wilt, maar dat ziet er wel prachtig uit....wel prijzig.
Haha, ze hebben iig vertrouwen. Je krijgt 15 kwallen erbij voor een bak waar ze een paar regels verder aanraden niet meer dan 10 kwallen in te doen. Wel hele gave bak daarentegen!

Haha, ze hebben iig vertrouwen. Je krijgt 15 kwallen erbij voor een bak waar ze een paar regels verder aanraden niet meer dan 10 kwallen in te doen. Wel hele gave bak daarentegen!

Hahahaha, dat is wel bijzonder ja.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan